تاریخ: 20 خرداد ۱۳۹۸ -  منبع: وب سایت پیکوبینو، نویسنده: آرمین حیدری: برای سال‌ها ساکنین کلگری می‌توانستند به درآمدهای مالیاتی دریافتی از برج‌های اداری

مرتفع شهر خود اتکا کنند. این ادارات قادر بودند بخش زیادی از نیازهای مالی شهرداری این شهر را تامین کنند.

حال همزمان با رکود اقتصادی و خالی شدن هزاران دفتر اداری متعلق به شرکت‌های نفتی، ارزش املاک غیرمسکونی مرکز شهر نیز بیش از 12 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. همین موضوع کاهش 300 میلیون دلاری درآمدهای مالیاتی شهرداری این شهر را نیز به همراه داشته است.

وقتی صحبت از کاهش ارزش املاک در کلگری می باشد، معنی این خواهد بود که مبلغ مالیاتی که از این راه نصیب دولت می شود با همان نسبت کاهش پیدا خواهد نمود. در عین حال برای دولت هزینه های شهری همان است که سابقا بوده یعنی وضعیت موجود برای دولت کاهش درآمد صدها میلیون دلاری از طریق مالیات ولی هزینه ها همان است که بوده.

در عین حال مراکز تجاری و اقتصادی که از مرکز شهر دور هست تحت تاثیر رکود موجود در کلگری قرار گرفته. وضعیت نابسامان و کاهش درآمدها دولت و مسئولین را به این فکر انداخته که چگونه می توان برای کاهش درآمدهای مالیاتی دولت جایگزین پیدا نمود.

بیش از نیمی از مالکین واحدهای تجاری حاشیه کلگری در سال جاری با افزایش 10 درصدی میزان مالیات پرداختی مواجه شده‌اند.

شاید در ابتدا این امید می‌رفت که با گذشت زمان مشکل خالی شدن فضاهای اداری مرکز شهر کمرنگ شود. اما حال این امید بیشتر به یک آرزو شباهت پیدا کرده است.

با اینکه هم اکنون یک روزنه هایی امیدی برای بازگشت اقتصاد به روندی مثبت دیده می شود، اما کارشناسان چندان امیدی به تغییرات مثبت در روند اقتصادی کلگری مشاهده نمی کنند.

 

گرگ وانگ که مدیرعامل منطقه‌ای  CBRE (یک شرکت کارگزاری املاک) در آلبرتا است می‌گوید: به نظر می‌رسد در پنج سال آینده شاهد رشدی بسیار اندک در اقتصاد کلگری باشیم. انتظار نداریم تعداد واحدهای اداری خالی شهر خیلی کاهش پیدا کند، اما این را می‌دانیم که از وضعیت از این بدتر هم نخواهد شد. ما یک دوره رکود بسیار سنگین را پشت سر گذاشته‌ایم و خارج شدن از آن به این سادگی‌ها نخواهد بود.

در اوج شکوفایی آلبرتا وقتی که اقتصاد با فعالیت شرکت های نفتی رونقی فوق‎العاده ای یافته بود، درصد املاک خالی در کلگری چهار درصد بود اما با وضعیت جدید و تعطیلی پروژه های نفتی که به دیگر قسمت های اقتصادی نیز منتقل شد، فضاهای خالی در ادارات به بیست و هشت درصد افزایش پیدا نمود.

هر چند در سال جاری درصد فضاهای خالی اندکی کاهش پیدا نموده و به رقمی که از بیست تا بیست و شش درصد کاهش پیدا نموده.

 

پایان قسمت اول از مقاله کاهش 300 میلیون دلاری درآمدهای مالیاتی کلگری

منبع این مطلب و عکس های منتشر شده در آن از سایت پیکوبینو در این لینک با نویسندگی آرمین حیدری به همراه تغییرات جزئی می باشد.

 

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید