تاریخ: 20 خرداد ۱۳۹۸ -  منبع: وب سایت پیکوبینو، نویسنده: آرمین حیدری: این شرایط را باید به نوعی ناشی از وضعیت اقتصادی و شاید تصمیمات سیاسی نادرستی

که برای شهر و شرکت‌های فعال نفتی آن گرفته شده، بدانیم.

رولف فندایک که مدیر تجزیه و تحلیل بازار گروه CoStar است در یک مصاحبه گفت: سوال اصلی این است که چقدر طول می‌کشد تا شرایط اقتصادی آلبرتا خوب شود؟

فندایک به این نکته نیز اشاره کرد که بر اساس پیشبینی‌ها امسال اقتصاد آلبرتا با روندی آرام رشد خواهد کرد و همچنان مشکلاتی مانند ساخت خط‌ لوله و چالش‌های گوناگون در زمینه اشتغال بر سر راه بهبود وضعیت وجود خواهند داشت. او این را هم افزود که برخی کارشناسان به بهبود شرایط در سال آینده امید دارند.

 

در عین حال این کارشناس چندان امیدوار نیست که به آسانی دوباره این استان نفت خیز بتواند همانند سال های ابتدایی این دهه به روزهای شکوفایی خود بازگردد. او اعتقاد دارد که مشکلی جدید بر مشکل های قبلی اضافه شده و آن افزایش تولید نفت ایالات متحده آمریکا می باشد. همچنین اختلافات بسیاری که با به قدرت گرفتن دونالد ترامپ مابین کانادا و آمریکا ایجاد شده مشکل بزرگ دیگر و البته تازه ای است که بر راه بازگشت رونق اقتصادی بر سر راه آلبرتا می باشد. وانگ اعتقاد دارد که بزرگترین چالش کلگری، سیاست‌گذاری‌های بد برای مرکز شهر بوده که بخش انرژی این شهر را به سادگی تحت تاثیر قرار داده و به آن‌ها آسیب رسانده است.

وانگ می گوید بسیاری از شهروندان کلگری منتظر تعیین تکلیف خط لوله نفتی  Trans Mountain می باشند که انتظار دارند بزودی سرنوشت توسعه ین خط لوله نفتی تعیین تکلیف شود.

در هر صورت مسئولین شهری کلگری نمی توانند منتظر تعیین تکلیف برای این پروژه باشند و می‎باید تصمیمات مهمی را بزودی بگیرند.

روز دوشنبه جلسه شورای شهر درباره اعمال تخفیف برای مالکین ساختمان‌های تجاری در نواحی خارج از مرکز شهر برگزار شده است. پس از خروج ادارات از مرکز شهر، فشار اصلی مالیاتی بر مالکین این نواحی وارد شده و شورای شهر به دنبال راه‌حلی برای این مشکل می‌گردد.

ناهید ننشی که شهردار کلگری است گفت که اگر شورا با این تصمیم موافقت کند، شهرداری باید 70.9 میلیون دلار را برای اعمال تخفیف‌ها از حساب خود هزینه کند. به این ترتیب در سال جاری مالیات مالکین املاک تجاری بدون تغییر باقی خواهد ماند.

شورای شهر کلگری طی سالیان گذشته سعی نموده بود با اتخاذ برنامه های پیشنهادی برای تخفیف از فشار بیشتر بر روی واحدهای اقتصادی در این شهر جلوگیری نماید. 

شورای شهر می داند که این مسئله جدیدی نیست و این مشکل به این راحتی ها حل نخواهد شد.

با این وضعیت شورای شهر با اتخاذ تخفیف های ویژه سعی نموده با این مشکل بوجود آمده مقابله نماید. اما مشکلات اقتصادی منحصر به همین مورد نبوده و مشکل دیگر بیکاری گسترده ای است که دامن گیر شهروندان این شهر می باشد.

حال که معلوم شده خارج شدن از رکود موجود نیاز به زمان دارد، شورا تصمیم دارد تا با اعمال تخفیف‌های بیشتر مالیاتی فشار را بر حوزه‌های اقتصادی حاشیه‌ای شهر کمتر کند. همچنین صحبت‌هایی در این شورا شده تا تصمیمات اساسی‌تری درباره تغییرات ساختاری شهر گرفته شود. این تغییرات می‌توانند برنامه بودجه چهارساله کلگری را دچار تحول کنند و برنامه‌های ریاضتی بیشتری در بخش مشاغل و خدمات شهری بوجود آورند.

خواه ناخواه واقعیت اینکه درآمدهای گسترده شهر کلگری تا اطلاع ثانوی از بین رفته و به هر میزانی برنامه هایی برای تخفیف سعی بر کنترل بحران داشته باشد، به این راحتی ها امکان بدست آوردن رفاه سالیان پیش وجود نخواهد داشت.

 

پایان قسمت دوم از مقاله کاهش 300 میلیون دلاری درآمدهای مالیاتی کلگری

قسمت اول این مقاله را در این لینک می توانید مشاهده نمایید.

منبع این مطلب و عکس های منتشر شده در آن از سایت پیکوبینو در این لینک با نویسندگی آرمین حیدری به همراه تغییرات جزئی می باشد.

 

 

 

 

 

 

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید