تاریخ ۱۳۹۸ -  منبع: وب سایت ایرانتو: ساختار سنتی خانواده ها در کانادا در حال تغییر و تحول است. بطوریکه از هر ۱۰ ازدواج اول، چهار مورد به طلاق ختم می شود.

یک مطالعه جدید که توسط “موسسه خانواده ونی یر” انجام شده، نشان می دهد، برای اولین بار در تاریخ کانادا، تعداد افراد مجرد یا بیوه بالای ۱۵ سال، بیشتر از افراد متأهل است.

نتایج مذکور برمبنای سرشماری عمومی سال ۲۰۰۶ و اطلاعات بدست آمده در سال های اخیر بوده است.

این مدیر اضافه می کند با همه این مسائل هنوز خانواده و ازدواج نقش اساسی در جامعه کانادا دارد، جوانان هنوز به ازدواج فکر می کنند و بسیاری از افرادی که طلاق گرفته اند شریک زندگی جدیدی برای خود یافته اند.

اداره آمار کانادا پیش بینی کرده که ۳۸درصد ازدواج هایی که در سال ۲۰۰۴ بوقوع پیوسته تا سال ۲۰۳۵، به طلاق خواهد انجامید.

در مجموع نرخ طلاق در حال حاضر، با اینکه به  نسبت میانه دهه ۱۹۸۰ که حدود ۴۱ درصد بوده کاهش یافته، اما نسبت به نرخ ۳۷ درصدی دهه ۱۹۹۰ ، افزایش قابل توجهی داشته است.

پراکندگی درصد طلاق در ایالت های مختلف کاناداب متفاوت است بصورتی که کبک بالاترین میزان نرخ طلاق را دارد با نزدیک به پنجاه درصد در حالیکه نیوفانلند و لبرادور با درصد تقریبی بیست و دو درصد پایین ترین نرخ طلاق را دارند.

با همین ترتیب درصد ازدواج در ایالت های  نیوفانلند و لبرادور با رقمی تقریبی 55 درصد بالاترین میزان را داشته و کبک با نرخ 37.5 درصد پایین ترین میزان نرخ ازدواج ها را در بین ایالت های کانادا به خود اختصاص داده.

همچنین بیشترین میزان ازدواج با تعداد ۵۴٫۳درصد، در نیوفانلند و لبرادور و کمترین تعداد ازدواج باز هم در کبک ، با ۳۷٫۵ درصد بوده است.

برای اولین بار در کانادا، تعداد زوج های بدون فرزند بیشتر از زوج های با فرزند گردیده و واقعیت اینست که خانواده های با فرزند، در تمامی استان ها، در اقلیت قرار می گیرند.

در عین حال، ۱۸٫۶ درصد کودکان ، تنها با یکی از والدین خود زندگی می کنند.

در عین حال زندگی با شریک زندگی بدون ازدواج افرایش قابل توجهی پیدا کرده به اینصورت که از هر دو زوحی که در کانادا با هم زندگی می کنند تقریبا یک زودج بدون ازدواج با هم زیر یک سقف زندگی می کنند و تقریبا 15 درصد کودکانی که بدنیا می آیند حاصل زندگی زوج هایی است که بدون ازدواج با هم زندگی می کنند.

در همین حال طبق آمار بدست آمده همجنسگراهایی که با هم زندگی می کنند 16.5 درصدشان ازدواج نموده اند.

در عین حال برای مقابله با بحران های اقتصادی طبق آمار زن و شوهرها به نتیجه رسیده اند که می باید هر دو کار کنند و درآمد داشته باشند.

خانواده ها درگیر انواع وام و بدهی هستند و مردان نیز تا ساعت های طولانی مشغول کار بوده و کمتر در کنارخانواده خود هستند.

 

منبع این مطلب از وب سایت ایرانتو در این لینک می باشد با تغییرات جزئی که در آن داده شده

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید