تاریخ خبر: 14 اردی بهشت 1398- منبع: دویچه وله - حدود شش ماه پس از آزادشدن کشت و مصرف ماری‌جوانا (شاه‌دانه، کانابیس) در کانادا، مصرف این ماده مخدر در این

 کشور افزایش چشم‌گیری  یافته است. پژوهش تازه‌ای که اداره ثبت کانادا انجام داده نشان می‌دهد که مصرف ماری‌جوانا (که برخی آن را علف یا کانابیس) می‌نامند، افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های اداره ثبت کانادا ۶۴۶ هزار نفر گفته‌اند که بین ژانویه تا مارس سال جاری برای نخستین بار ماری‌جوانا مصرف کرده‌اند.

شمار این افراد در بازه زمانی سال گذشته ۳۲۷ هزار نفر بوده است. آن زمان خرید و فروش ماری‌جوانا آزاد نبود.

۱۸ درصد کانادایی‌های بالای ۱۵ سال گفته‌اند که در این سه ماه به مصرف ماری‌جوانا پرداخته‌اند. این میزان، افزایشی چهاردرصدی به‌شمار می‌رود.

مردان میان‌سال در راس فهرست مصرف‌کنندگان

بر اساس نتایج پژوهش اداره ثبت، افزایش مصرف این ماده مخدر بیش از همه بین مردان ۴۵ تا ۶۴ ساله مشهود است.

در اکتبر سال گذشته کشت و خرید و فروش ماریجوانا در کانادا با نظارت دولت و تا میزان ۳۰ گرم آزاد شد. البته ایالت‌های این کشور می‌توانند محدودیت‌های ویژه خود را اعمال کنند.

جاستین ترودو‌، نخست وزیر کانادا، در تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود که مصرف ماری‌جوانا را قانونی کند.

کانادا پس از اوروگوئه دومین کشور جهان است که در آن خرید و فروش ماری‌جوانا برای استفاده شخصی ممنوع نیست.

در حالی که بسیاری از کشورها به فکر آزادسازی مصرف این ماده مخدر هستند، در برخی کشورها مانند امارات متحده عربی، اندونزی، سنگاپور یا مالزی خرید و فروش آن می‌تواند با مجازات مرگ روبه‌رو شود.

 

منبع خبر در این لینک 

از دویچه وله - آلمان

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید