تاریخ:  1398-  منبع: Canada Action با ترجمه محسن داوری: بسیاری از مردم دنیا در مورد صنعت نفت کانادا، اطلاعات اندک و یا نادرستی دارند؛ اما نکته مهم، 

درک اهمیت صنعت نفت و گاز این کشور است. در ادامه با 20 واقعیت نشان‌دهنده اهمیت این صنعت برای کانادا و دنیا آشنا می‌شویم:
 
۱. ماسه‌های نفتی کانادا سومین ذخیره بزرگ نفت دنیا پس از ونزوئلا و عربستان سعودی محسوب می‌شود. ذخیره نفت کانادا 164 میلیارد بشکه بوده و کل ذخایر نفت این کشور 170 میلیارد بشکه اعلام‌شده است.

۲. از میزان نفت ذخایری که در کانادا کشف شده بر طبق بررسی های انجام پذیرفته تنها بیست درصد امکان برداشت با روش های عادی را دارا هست. دسترسی و برداشت بقیه ذخایر نفتی روش های گران قیمتی را لازم دارند.

۳. تنها سه درصد از ذخایر نفتی مجوز برای برداشت با استفاده از ذخایر نفتی را دارد. برای مابقی ذخایر نفتی لازم است عمق چاه ها بیش از 75 متر باشد.

 ۴. فقط ۳ درصد مناطق دارای ذخایر نفت ماسه‌ای دارای مجوز بهره‌برداری با روش‌های معدنی است و برای برداشت از سایر مناطق باید از حفاری با عمق بیش از ۷۵ متر بهره برد.
 
 ۵. حدود ۶۳ درصد از تولید نفت کانادا در سال ۲۰۱۷ میلادی از منابع نفت ماسه‌ای بوده است.

۶. با روش های پیچیده و بروز شده روزانه یک میلیون و سیصد هزار بشکه نفت استخراج می شود.

۷. دولت کانادا اعلام نموده که در سال 2016 میلادی مجموعا پانصد و هشتاد میلیون بشکه بوسیله تانکر در مناطق ساحلی غرب و شرق کشور حمل و نقل انجام پذیرفته.

۸. موسسه کلییر سیز اعلام کرده که در سال گذشته میلادی تانکرهای نفت‌کش ۲ درصد کل محموله‌های ورودی و خروجی بندر مترو ونکوور را به خود اختصاص داده‌اند.
 
۹. در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۱۴۰۰۰۰ بشکه از نفت غرب کانادا روزانه توسط شبکه راه‌آهن جابجا شده است. بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان نفت کانادا ظرفیت جابجایی روزانه نفت در شبکه راه‌آهن در سال جاری به ۷۷۰۰۰۰ بشکه خواهد رسید.

۱۰. بر اساس آمار ارائه شده در ایالت نفت خیز آلبرتا در سال های 2015 و 2016 میلادی قریب به 400 شرکت در مناطقی که ذخایر نفت بصورت ماسه های نفتی می باشد عملیات داشته اند. میزان ارزش شرکت های فوق الذکر نزدیک به 3.4 میلیارد دلار بوده.

۱۱. در حال حاضر بیش از چهارده هزار و سیصد نفر در مناطق شمالی آلبرتا که مناطق بسیار نفت خیزی می باشد مشغول به کار هستند.

 ۱۲. ماسه‌های نفتی آلبرتا برای ۳۴۰۰ شرکت تولیدکننده کالا و خدمات فرصت کسب‌وکار ایجاد کرده است.
 
 ۱۳. انجمن تولیدکنندگان نفت کانادا تخمین می‌زند که در دو دهه فرارو، صنعت ماسه‌های نفتی سالانه ۱۷۰ میلیارد دلار برای اقتصاد کانادا ارزش‌آفرینی خواهد کرد.

۱۴. در انجمنی که تولید کنندگان نفت دارند پیش بینی شده در دوره سال های 2017 تا  2019 مجموعا 256 میلیارد دلار توسط شرکت های نفتی به دولت کانادا مالیات پرداخت گردد، یعنی سالیانه مبلغ 25 میلیارد دلار.

۱۵. چنانچه آمارهای دولتی می گوید برای هر یک شغلی که در صنعت نفت ایجاد می شود، تعداد دو و نیم شغل در صنایع و سرویس های جانبی ایجاد شده است.

۱۶. طی سال ۲۰۱۷ در سراسر کشوراز تعداد شفل هایی که ایجاد شده، تعداد ۲۲۳۰۰۰ مربوط بهصنایع مربوط (بصورت مستقیم و غیر مستقیم) به ماسه های نفتی بوده.

۱۷. فرمانداری آلبرتا از شرکت‌های تولید نفت و گاز شیل خواسته تا زمین‌های واگذارشده را پس از پایان عملیات به‌صورت کامل پاک‌سازی و تسطیح کنند.
 
۱۸. کانادا کمتر از ۲ درصد گازهای گلخانه‌ای دنیا را تولید می‌کند. نفت ماسه‌ای فقط ۰.۱۵ درصد کل گازهای گلخانه‌ای دنیا را تولید می‌کند.
 
 ۱۹. پروژه‌های تولید نفت ماسه‌ای بخش اعظم (۷۸ تا ۹۷ درصد) آب مصرفی خود را بازیافت می‌کنند.

۲۰. و نکته مهم در رابطه با صنعت نفت کانادا اینکه سالیانه مبلغ نزدیک به دوازده میلیارد دلار توسط شرکت های نفتی در این صنعت سرمایه گذاری می شود که از این مبلغ بیش از پنجاه درصد در امر حفاظت از محیط زیست می باشد، شش و نیم میلیارد دلار.

 

این مطلب از Canada Action می باشد که توسط سایت میز نفت منتشر شده با ترجمه محسن داروی در این لینک با تغییرات جزئی که در سایت رامون داده شده


 

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید