تاریخ:  1397-  منبع: سایت هفته (باز نشر): کانادا چهارمین تولیدکننده و صادرکننده بزرگ دنیاست و در روز 4.2 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند. 64 درصد از تولید

نفت کانادا به شکل ماسه نفت است. 81 درصد تولید نفت در آلبرتا و 11درصد مربوط به ساسکاچوان است.

  • 99 درصد از صادرات نفت این کشور به آمریکاست و همین امر باعث شده تا ریسک‌هایی در خصوص بازار و فروش نفت برای کانادا در یک و نیم سال اخیر بوجود آید.
  • نفت سنگین کانادا که قسمت عمده‌ای از صادرات کانادا را تشکیل می‌دهد به دلیل نیاز به پالایش بیشتر برای قابل استفاده شدن معمولا با 20 درصد تخفیف و پایین‌تر از نفت تگزاس آمریکا معامله می‌شده است.
  • در طی یک‌و‌نیم سال اخیر فاصله قیمت نفت سنگین کانادا بیشتر و بیشتر شده و اکنون این اختلاف به 75 درصد رسیده است یعنی درحالی که نفت تگزاس هفته گذشته 71 دلار معامله می‌شد قیمت نفت WCS به 18 دلار هم رسید. بله 18 دلار!
  • هر چند بعضی از دلایل سقوط باورنکردنی قیمت نفت فصلی است و در دراز مدت ممکن است به قیمت های بالاتری صعود کند همانند تعطیلی موقت چندین پالایشگاه در آمریکا برای تعمیر که همین تعطیلی موقت بیش از حد طول کشیده، از طرف دیگر خط انتقال نفت کانادا مدت هاست پر است و امکان فروش نفت بیشتر نبوده و خط جدیدی بنام ترانس مانتین هم فعلا در حد حرف مانده و اصولا امکان پمپاژ نفت بیش از حد فعلی امکان پذیر نیست. از طرف دیگر انتقال نفت از طریق دریا هم مشکلات فنی و محیط زیستی پیدا کرده و با استانداردهای تعریف شده همخوانی ندارد و آنهم مشکلی بر روی مشکلات دیگر افزوده است.
  • این می شود که با این همه محدودیت و روشن نبودن چندان آینده وضعیت فروش نفت سنگین کانادا و وقتی دیگران نفت را 60 الی 70 دلار می توانند بفروشند، قیمت نفت کانادا به 20 دلار سقوط می کند، یک تخفیف باور نکردنی. در این معرکه ای که ایجاد شده معمولا معرکه گردان ها پیدا خواهند شد. چینی ها متوجه ضعف فوق العاده صنتعت نفت در کانادا شده اند و برای سرمایه گذاری و انعقاد قرارداده های طولانی مدت به کانادا هجوم آورده اند.

 

به نقل از کانال تحلیل اقتصادی «مارکت واچ» در تلگرام

 

منبع این مطلب از سایت هفته در این لینک می باشد با تغییرات جزئی که در آن داده شده است.

 

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید