تاریخ: 1398- منبع: وب ایرونیا: کانادایی‌ها ماه اکتبر پای صندوق‌های رای می‌روند تا یک دولت فدرال جدید انتخاب کنند. این می‌تواند تغییراتی را برای 

سیاست‌ های مهاجرتی فعلی کانادا در پی داشته باشد.

یکی از اصلی‌ترین این سیاست‌ها انتخاب اهداف مهاجرتی بیشتر بود که باعث می‌شد کانادا تا پایان سال 2021 بیش از یک میلیون شهروند دائمی جدید قبول کند و به این ترتیب نرخ مهاجرت کشور مساوی با یک درصد کل جمعیت می‌شد.

لیبرال ها قوانین را چنان تغییر داده اند که مهاجرین سریعتر از حقوق شهروندی و دریافت پاسپورت برخوردار شوند. همچنانکه لیبرال ها تغییراتی در استفاده از پزشک اعمال نموده اند.

در چندین سال اخیر لیبرال ها مشاهده کرده اند که تعداد مدعوین برای اکسپرس اینتری افزایش بسیاری یافته بصورتی که در سال 2018 تعداد دعوتنامه برای متقاضیان این روزش مهاجرتی نزدیک به نود هزار نفر رسید.

لیبرال‌ها همچنین تغییرات چشمگیری در سیستم رده‌بندی جامع (CRS) اعمال کرده‌اند که تعیین می‌کند وضعیت یک کاندیدا در سیستم اکسپرس انتری چطور است و میزان امتیازهای اضافی در ازای دریافت پیشنهادهای کاری را کاهش دادند.

در حالیکه یک پیشنهاد کاری برای دریافت اکسپرس انتری لازم نیست، سیستم CRS اولیه محافظه‌کاران به کاندیداهایی که یک پیشنهاد شغلی مورد حمایت سازمان ارزیابی اثر بازار کار (LMIA) داشتند 600 امتیاز اضافی CRS می‌داد که عملا بدون توجه به امتیاز اصلی CRS باعث می‌شود آن‌ها تضمینی دعوت درخواست برای دریافت شهروندی دائمی بکنند.

با این حال منتقدان اعتقاد دارند این رویکرد حامی کار با استعداد پایین و درآمد پایین است و به ضرر کاندیداهای با پتانسیل بیشتر تمام می‌شود که در نهایت می‌توانند مزیت اقتصادی بیشتری برای کانادا داشته باشند. در پایان 2016، لیبرال‌ها به این نگرانی‌ها رسیدگی کردند و میزان امتیازهای اهدایی به ازای پیشنهاد کاری را به 200 کاهش دادند.

این روش جدید به نفع افرادی ختم شده که کیفیتشان اجازه می دهد که امتیازات بالاتری بدست بیاورند، این امتیازات حداکثر به ششصد می تواند برسد.

لیبرال ها امتیاز داده شده برای دعوت کاری Job Offer را کاهش داده اند و این تغییر منجر به افزایش چهار برابری دعوت نامه به این نوع متقاضیان گردید.

در سال 2016 که افرادی که تخصصی در آشپزی و ناظر خدمات غذایی داشته اند، شغلشان مابین چند شغل بسیار بالا برای اکسپرس انتری بوده ولی با تغییراتی که داده شد، این رشته ها به رتبه سی ام نزدیک شده اند. تغییراتی که لیبرال ها در این قوانین داده اند بیشتر به نفع متقاضیانی که تیپ کاریشان کارمندی می باشد بوده.

محافظه کاران اعلام داشته اند روی مهاجرینی نظر مثبت بیشتری دارند که بازار کار کانادا آنها را می طلبد تا بتوانند خودکفا شده و جذب بازار بشوند.

وقتی که محافظه‌کاران بین سال‌های 2006 و 2015 هدایت کانادا را بر عهده داشتند و در سال 2015 سیستم  اکسپرس انتری را معرفی کردند، تاکید بر مهاجرت اقتصادی در مرکز سیاست‌های مهاجرتی‌شان قرار داشت.

حزب محافظه کار هنوز اعلام نداشته سیستمی را که خودشان پیشنهاد داده اند و هم اکنون با تغییراتی در جریان است، به همین روش ادامه خواهد یافت یا اگر به قدرت بازگردند این سیستم را تغییر می دهند.

 

منبع این مطلب از سایت ایرونیا در این لینک می باشد با تغییرات جزئی که در آن داده شده است.

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید