تاریخ: 1398/3/5-  منبع: سایت موسسه مهاجرتی گنجی: در پی تصویب قانون C-21، کشور کانادا هم اکنون این اجازه را دارد تا در مورد تمام کانادایی ها اعم از

شهروند و مقیم که قصد خروج از کشور از راه های زمینی و یا هوایی را دارند اطلاعات شخصی اولیه جمع آوری کند. این اطلاعات به تشکیل یک تاریخچه سفر کامل کمک می کند که هر دو مهر ورود و خروج را شامل می شود و همچنین به ماموران مرزی کانادا و پلیس فدرال این قدرت را می دهد تا مرزهای کانادا ، مهاجرت ، شهروندی و مزایای اجتماعی را مستحکم تر کنند . این اطلاعات کاملا محرمانه نگهداری میشوند و دولت کانادا از آنها مراقبت می کند.

در هنگام ورود به روش زمینی ، دولت کانادا تمامی اطلاعات شخصی فرد را از آمریکا دریافت می کند و هنگام برگشت خروج آنها را ثبت می کند. در روش هوایی نیز اطلاعات خروج مسافران را از سامانه الکترونیکی هواپیمایی کسب می کنند. اطلاعات خروج هوایی با آمریکا به اشتراک گذاشته نمی شوند.

- حفاظت از حریم خصوصی اطلاعات شخصی

هر دو کشور کانادا و ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته اند این رد و بدل کردن اطلاعات ورودی و خروجی ها با توجه به حفظ حریم خصوصی افراد انجام پذیرد. کل پروسه گردآوری اطلاعات و در اختیار طرف دیگر قرار دادن اطلاعات با در نظر گرفتن قوانین حفظ حریم خصوصی انجام خواهد پذیرفت.

- پیش زمینه این برنامه

در سال 2011 این دو کشور تصمیم گرفتند اینچنین سیستمی راه اندازی شود، حفظ اطلاعات کامل راجع به افرادی که از کانادا خارج می شود و داخل آمریکا می شود و بالعکس.

این سیستم بصورت آزمایشی از سال 2012 شروع بکار کرد مخصوصا برای افرادی که شهروند آمریکا و یا کانادا نبودند و نتیجه این دوره آزمایشی در سال 2013 انتشار یافت.

در دیدار ترامپ و ترودو در سال 2017 روی حفظ این سیستم خروجی از یک مرز و ورودی به مرز دیگری و حفظ اطلاعات مربوطه تاکید شد.

هم اکنون کانادا و آمریکا اطلاعات فردی که کانادایی یا آمریکایی نبوده و از کشوری به کشور دیگر وارد شود در اختیار طرف مقابل قرار می دهد. همچنین افرادی که از آمریکا وارد کانادا بشوند نیز اطلاعاتشان جمع آوری و در اختیار ایالات متحده قراد داده می شود.

متوسط روازنه شصت هزار مسافر بین این دو کشور در حال رفت و آمد هستند.

در روز پنج شنبه، 13 دسامبرامسال،قانون C-21 موافقت نامه سلطنتی را برای ثبت اطلاعات خروج از کانادا از مرزهای خاکی و هوایی را دریافت کرد.

این برنامه هنوز نهایی نشده و احتمالا از اواخر سال 2019 وارد این مرحله خواهیم شدکه البته ممکن است تغییراتی هم در قوانین فعلی بوجود آید. برای کانادا علاوه بر مسائل امنیتی، وارد سیستم و دیتابیس نمودن ورود و خروج از کشور برای مسائل بهداشت دولتی و رایگان کانادا و سوء استفاده از آن از اهمیت خاصی است.

 

منبع این مطلب از وب سایت گنجی دات کام از این لینک می باشد با تغییرات جزئی که در آن داده شده است.

 

 

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید