تاریخ: 8 مرداد 1398- منبع: بی‎بی‎سی فارسی: یک ارزیابی مقدماتی نشان می‌دهد درجه حرارت دنیا در ماه ژوئیه (دهم تیر تا نهم مرداد) امسال، از

سالهای گذشته بیشتر بوده و رکورد تازه‌ای بجا گذاشته است.

در آمار ۲۹ روز ابتدایی ماه ژوئیه در بیشتر کشورها، دمای هوا در اثر "موج گرما" همطراز یا کمی بیشتر از رکورد دمای ثبت شده در ژوئیه سال ۲۰۱۶ بوده است.

این ارزیابی را محققان تغییرات آب و هوا در مرکز کوپرنیک اروپا انجام داده‌اند. البته تحقیق در مورد این رکورد جدید هنوز نهایی نشده است.

 

کارشناسان اعتقاد دارند این گرما نشاندهنده گرم شده کره زمین است و تمامی ماه های سال در چهل سال گذشته جزو چهار ماه گرم بوده. قرار بر این شده که تحقیقات کوپرنیک با یافته های ماهواره ای مقایسه گردد.

هر چند دانشمندان رشته های مربوطه هنوز نتوانسته اند ارتباط خاصی مابین گرمایش کره زمین و هجوم گرمای این ماه ها پیدا بکنند اما تمامی آنها اعتقاد دارند که این هجوم بی سابقه ارتباط مستقیم با آلودگی هایی دارد که انسان و فعالیت های او موجب شده است.

دکتر فریا وامبورگ از موسسه کوپرنیک به بی‌بی‌سی گفت: "این ماه بخصوص بسیار گرم بوده اما برای من مسئله فقط این نیست. مسئله اصلی این است که تمامی ماههای سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سالهای دیگر بسیار گرم‌تر بوده‌اند."

"تا زمانی که برای انتشار گازهای گلخانه‌ای کاری نکنیم افزایش دما متوقف نمی‌شود".

گرما در سراسر جهان

با آغاز ماه ژوئیه و هجوم گرمای بی سابقه رکورد گرما در بسیاری از شهرها شکسته شد از جمله هلند، انگلیستان و آلمان. این گرما خود را به آمریکا رسانید و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داد. آلاسکا رکورد بی سابقه گرما را تجربه نمود. در هندوستان بی آبی خود را نشان داد، جنگل های روسیه در قطب شمال آتش گرفت و میلیون ها هکتار جنگ در آتش سوخت. در کشوری همچون ژابن مردم به سمت بیمارستان ها هجوم آوردند، هزاران ژاپنی گرما زده شده بودند.

رکوردهای قبلی گرما

براساس اعلام اداره ملی اقیانوس و اقلیم آمریکا، پیش از این رکورد دما از سال ۱۸۸۰ مربوط به ژوئیه سال ۲۰۱۶ بوده است.

این مرکز همچنین گزارش کرده که از ده ژوئیه گرم، ۹ تا در قرن بیست‌ویکم بوده است.

هر چند ناسا اعتقاد دارد که گرمایش فعلی معادل گرمایی است که کره زمین طی سال های 2016 و 2017 تجربه نموده است.

 

منبع این مطلب از وب سایت بی بی سی فارسی در این لینک می باشد با تغییرات جزئی که در آن داده شده است.

 

 

 

 

 

 

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید