تاریخ: 17 تیر ماه 1398 -  منبع: وب سایت بی‎بی‎سی فارسی: به سراغ شهری از گوگل می‌رویم که برای تورنتو طراحی و جنجالی شده، از بدافزاری می‌گوییم 

که از طریق یک اشکال در اوت‌لوک صنایع را تهدید می‌کند و به سراغ صفحات خورشیدی روی سقف خودروی تویوتا خواهیم رفت.

شهر آینده گوگل در تورنتو

یکی از شرکت‌های همکار گوگل برنامه جنجالی خود را برای ساخت یک شهر هوشمند در تورنتوی کانادا منتشر کرده است.

شرکت سایدواک لبز در یک سند ۱۵۰۰ صفحه‌ای هدف خود را از این برنامه کمک به "بهبود محیط شهری" با استفاده از انواع نوآوری‌های پیشرفته اعلام کرد.

این شرکت در سال ۲۰۱۷ برنامه‌های خود برای احیای بخشی از شهر به عنوان نمونه‌ای برای توسعه شهری آینده، اعلام کرد.

دون داتوروف، مدیر اجرایی شرکت، با خوشحالی در مورد اهدافش گفته است: "می‌خواهم 'چیزی غیرمعمول ' در ساحل شرقی تورنتو ایجاد کنم."

اما برخی از شهروندان می‌خواهند که کل این پروژه برچیده و متوقف شود. آنها نگران تبدیل شدن به "موش آزمایشگاهی" هستند و انگیزه سایدواک لبز را ساخت شهری "بناشده از اینترنت" می‌دانند.

هشدار فرماندهی سایبری آمریکا

 ظاهرا در نرم افزار آت لوک ایراد امنیتی پیدا شده، این ایراد می تواند نهایتا منجر شود که سیستم کاربرها در حالت خطر فوری قرار گیرد. بر همین اساس فرماندهی سایبری ایالات متحده آمریکا هشدار داده که این نقصان می تواند منتهی به اجرای دستورات هکرها در سیستم کاربرها گردد. ظاهرا حمله کننده‎ها و هکرها بی ارتباط با کشوری از خاورمیانه نیستند.

این گروه مهاجم در سال 2013 بود که شناخته شد، گروه یاد شده اولین بار در این سال فعالیت خود را با حمله به صنعت و بخش های دولتی و مالی در کشورهای آمریکا، کره جنوبی و عربستان نام خود را بر سر زبان ها انداختند.

تویوتا پیروس با سقف خورشیدی

تویوتا پیروس با سقف خورشیدی

 

تویوتا مشغول طراحی خودرویی است که سقف آن برای جذب انرژی خورشیدی و استفاده از این انرژی بعنوان سوخت خودرو ساخته و طراحی شده است. تویوتا می گوید بمرور میزان مسافتی که این خودرو خواهد توانست در یک روز حرکت کند، افزوده خواهد شد.

طراحی این سقف چنان است که حتی در موقع رانندگی هم توان جذب انرژی خورشیدی و تبدیل آن به سوخت برای حرکت اتومبیل را خواهد داشت.

بزودی آزمایش این خودرو در جاده های عادی شروع خواه شد هر چند معلوم نیست کی بتوان امکان استفاده عمومی این خودرو در دسترس خریداران قرار گیرد.

در سال 2010 بود که تویوتا وارد تجارت فروش صفحاتی شد که برای شارژ باطری های جانبی بکار می رفت. 

این باتری‌های جانبی به عنوان منبع کمکی خودرو برای شارژ سامانه‌های ناوبری و کنترل دما به کار می‌روند.

صفحه‌های خورشیدی جدید بسیار کارآمد هستند و توانی تقریبا پنج برابر نمونه‌های قبلی را تولید می‌کنند.

 

منبع این مطلب و عکس های استفاده شده در آن از سایت فارسی بی‎بی‎سی می باشد در این لینک با تغییرات جزئی که در آن داده شده است.

 

 

 

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید