تاریخ:1397 - منبع: وب سایت ملک پور: مهاجرت به امریکا و اخذ گرین کارت امریکا یکی از اهداف بزرگ مهاجرتی برای بسیاری بشمار میرود. مهاجرت به امریکا و

روش های مهاجرت به امریکا دارای شرایط خاصی است و در کل شش دسته بندی دارد که در این مقاله به ان پرداخته ایم. همچنین مهاجرت به امریکا و اخذ اقامت امریکا از طریق روشی به نام لاتاری نیز مرسوم است.

مهاجرت به امریکا از طریق تحصیل

در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های آمریکا می توان پذیرش گرفت. با توجه به رنکینگ بالای این دانشگاه ها و هزینه هزار دلاری زندگی در آمریکا برای یک دانشجو و البته با توجه به اینکه دانشجو می تواند در هفته ده الی بیست ساعت کار کند و هزینه های تحصیل را تامین نماید، جذابیت تحصیل در آمریکا منطقا برای دانشجویان بین المللی باید بالا باشد. باید در نظر داشت شخصی که می خواهد برای این دانشگاه ها اقدام نماید باید توان ارائه مدرک زبان را به دانشگاه داشته باشد مثل نمره در نظر گرفته شده برای آی التس و تافل.

مهاجرت به امریکا از طریق کار

در مهاجرت به امریکا، ویزای کار یکی از بهترین و پر طرفدارترین ویزاهای مهاجرتی می باشد.کشور امریکا هم به دلیل اقتصاد قوی که دارد متقاضیان اخذ ویزای کار در اکثر موارد این کشور را در اولویت قرار می دهند. نام ویزای کار امریکا اچ وان بی می باشد.که متقاضی اخذ ویزای کار در امریکا باید حتما جاب آفر داشته باشد. به این معنا که کارفرمایی در امریکا باشد که شخص متقاضی را به عنوان نیروی کار بخواهد استخدام کند. برای این منظور باید برای شخص متقاضی دعوت نامه ی کاری را تنظیم کرده و ارسال نماید. چنانچه شخص متقاضی کلیه ی مدارک را آماده کرد و منجر به اخذ ویزا شد مدت زمان ویزای اولیه برای شخص متقاضی سه سال می باشد. که پس از آن به مدت سه سال دیگر تمدید می شود.

مهاجرت به امریکا از طریق تولد

در این حالت اگر کودکی در آمریکا بدنیا بیاید تابیعت این کشور را بدست خواهد آورد و تابعیت و محل تولد پدر و مادر کودک در گرفتن تابعیت کودک اهمیتی ندارد. این قانون در کانادا نیز وجود دارد.به این سیستم، سیستم خاک گفته می شود که کودکی که در آمریکا بدنیا بیاید آمریکایی است.

مهاجرت به امریکا از طریق ازدواج

یکی از راه هایی که می تواند منجر به اخذ اقامت در کشور دیگر و مهاجرت به امریکا شود مهاجرت از طریق ازدواج است که در این خصوص نظام حقوقی کشورها با همدیگر متفاوت است . برای مثال در نظام حقوقی ایران قوانین به این صورت تعریف شده است ازدواج با یک مرد ایرانی سبب تحمیل تابعیت از مرد به زن می باشد. اما اگر مردی که تابعیت کشور دیگر را دارد با یک بانو ایرانی ازدواج کند این ازدواج منجر به اخذ تابعیت نسبت به مرد نمی شود. شخصی که می خواهد اقامت یک کشور را از طریق ازدواج کسب کند باید فرم های مربوط به این موضوع را تکمیل نماید و مدارکی را به دولت آن کشور تحویل بدهد که بتواند بعد از آن اقامت آن کشور را اخذ نماید. در خصوص ازدواج در کشور امریکا شخص متقاضی باید با فردی که تابعیت کشور امریکا را دارد ازدواج کند تا بعد از آن بتواند درخواست اقامت کند. اگر شخص دوم گرین کارت امریکا را داشته باشد روند پروسه بین سه تا چهار سال زمان میبرد و اگر پاسپورت امریکا را داشته باشد روند پروسه بین شش ماه تا یک سال است و خیلی سریع انجام می شود.

مهاجرت به امریکا از طریق سرمایه گذاری

به دو روش می توان از این طریق به آمریکا مهاجرت نمود، روش اول که سرمایه گذار رقم 500 هزار دلار در یک بیزینس پر خطر سرمایه گذاری می کند، این رقم بعد از پنج سال به صاحب سرمایه باز خواهد گشت. روش دیگر به اینصورت می باشد که شخص سرمایه گذار می باید یک بیزینس پلن قوی داشته باشد. در این روش برای سرمایه گذار و همسر و فرزندان زیر بیست و یک سال وی ویزاهای دو تا پنج سال صادر خواهد شد. برای این روش نیازی به ارائه نتیجه امتحانات انگلیسی و سابقه مدیریتی وجود ندارد.

مهاجرت به امریکا از طریق پناهندگی

در این روش اگر متقاضی در کشور متبوع خود دچار خطرات جانی و زندان و امثالهم باشد یا برای مسائل عقیدتی و سیاسی و یا بخاطر تغییر دین و مذهب خود در خطر باشد، این شخص می تواند به کشورهای دیگر از جمله آمریکا پناهنده شود.

منبع این مطلب از وب سایت میک پور می باشد در این لینک با تغییرات جزئی که در آن داده شده است.

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید