تاریخ: 1398 -  منبع: وب سایت ایوار: پارک المپیک، از جاذبه‌های گردشگری معروف مونترال در شهر کبک به حساب می‌آید. اگر قصد سفر به کانادا را دارید، پیشنهاد

می‌کنیم برنامه‌های متنوع بخش‌های گوناگون آن را از دست ندهید.

«پارک المپیک» (Olympic Park) در مونترال، محوطه‌ی وسیعی است که آن را بیشتر با موزه‌های طبیعی، جشن‌های روباز، مسابقات و فعالیت‌های زمستانی آن می‌شناسند. «پارک مزونوو» (Maisonneuve Park) در کنار پارک المپیک واقع شده و «باغ گیاه‌شناسی» و «حشره خانه‌ی مونترال» در این پارک قرار دارند. پارک المپیک مونترال، بخش‌های گوناگونی از جمله «موزه‌ی بایودوم»، چندین استخر، بخش مسابقات بوکس و کُشتی را شامل می‌شود که قصد داریم در این مقاله، شما را با مهم‌ترین و معروف‌ترینِ آن‌ها آشنا کنیم.

ورزشگاه المپیک

این ورزشگاه که برای المپیک مونترال سال 1976 دزست شده بوده طراحی آن بر عهده طراح فرانسوی با نام تلیبرت بوده، ظرفیت استادیوم پنجاه و شش هزار نفر می باشد که با این گنجایش بزرگترین ورزشگاه کانادا می باشد. در این ورزشگاه کنسرت های مختلف برای جمعیت چند ده هزار نفری و مسابقات ماشین سواری برگزار می شود و البته در سابقه این ورزشگاه برگزاری جام جهانی فوتبال نیز قرار دارد. ورزشگاهی که معروف به بیگ او نیز می باشد. 

استادیوم المپیک مونترال

اسمی که برای این ورزشگاه مصطلح شده "بیگ او" اشاره ای است به سقف خاصی که این ورزشگاه دارد، شبیه صدف. ورزشکاران اسکیت باز در قسمت دایره ای که این ورزشگاه دارد به تمرین می پردازند. این ورزشگاه با هزینه بسیار بالایی ساخته شد. رکورد تماشاگر در این ورزشگاه سال 1977 را نشان می دهد که گروه موسیقی Pink Floyed در این ورزشگاه برنامه اجرا می کردند و جمعیت ده ها هزار نفری در ورزشگاه گرد هم آمدند. همچنین رکورد بعدی مربوط به بازی فوتبال آلمان شرقی با لهستان می باشد که در سال 1976 برگزار گردید و هفتاد و دو هزار نفر در ورزشگاه برای تماشای این بازی حضور داشتند.

برج مونترال

برجی است در قسمت شمالی این ورزشگاه با مشخصات:

  • بلندترین برج کرج در دنیا با ارتفاع 165 متر
  • انحنای 45 درجه
  • تکیه به ساختمانی که امکان سرپا ماندن این برج را میسر کرده است

اگر بگوییم برج کج پیزا در ایتالیا، فقط با 65 متر ارتفاع و 5 درجه خمیدگی به شهرت جهانی دست پیدا کرده است، عظمت و منحصر به فردی برج مونترال را بهتر درک خواهید کرد. می‌توانید از طریق آسانسور شیشه‌ای آن به بالای این برج بروید و به دورنمای بی‌نظیر شهر مونترال دسترسی داشته باشید. برنامه‌ی زمانی و ورودی برج مونترال با توجه به سن بازدیدکنندگان و فصل بازدید متفاوت است.

برج کج مونترال

 

پایان قسمت اول مطلبی با عنوان پارک المپیک مونترال، مکانی برای هیجان و رقابت

منبع این مطلب و عکس های استفاده شده در آن سایت ایوار در این لینک می باشد.با تغییرات جزئی در متن

 

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید