تاریخ: 1396-  منبع: سایت پابلیک پالیسی ایران (باز نشر): مهاجران می توانند برای استخدام و یا پیدا کردن شغل مناسب با مهارتهای خود در جوامع اروپایی

اقدام کنند.

امروزه موضوع مهاجرت به عنوان مشکلی که از آن با عنوان بحران یاد می­ شود مطرح بوده و ثبات بسیاری از کشورهای اروپایی را با خطر مواجه ساخته است. این روند که طی سالهای اخیر و با بروز جنگ در کشورهای خاورمیانه از جمله عراق و سوریه شدت بیشتری یافته است، باعث شده تا مهاجرت و مشکلات مربوط به آن به بحرانی جهانی تبدیل گردد

بحران مهاجرت، علاوه بر آنکه مسائل اقتصادی و اجتماعی کشورهای مقصد را با مشکلات و تحولاتی همراه ساخته، بر بسیاری از فرآیندها و تغییرات سیاسی همچون درخواست انگلیس جهت جدایی از اتحادیه اروپا بی تأثیر نبوده است؛ زیرا یکی از اصلاحات مورد نظر انگلیس مربوط به قوانین مهاجرت در اتحادیه اروپا بود که باعث سرازیر شدن مهاجرانی از کشورهای جنگ زده به  این کشور شده بود. انگلیس خواهان قوانین سختگیرانه در برابر این بحران بود و در نهایت تلاش کرد با جدایی از اتحادیه اروپا قوانین سختگیرانه خود در این زمینه را اعمال نماید.

اینکه یک کشور و سیاست های آن طرفدار پذیرش مهاجر می باشد یا نه یک بحثی است اما بحث بعدی آنست که به هر دلیل و عنوانی مهاجرانی که پذیرفته شده و نهایتا تصمیم دولت و احزاب صاحب قدرت بر آن است که این مهاجرین را بپذیرند و حمایت قانونی از آنها به عمل آورند، لازم است مهارت هایی که این افراد نیاز دارند در اختیار آنها قرار گیرد تا مهاجران علاوه بر آنکه بتوانند از مزایای شغل و درآمد و زندگی مناسب برخوردار می شوند، مسائل جانبی و بعضا حرکت هایی که امنیت جامعه را به خطر می اندازد در گروه های مهاجرتی ایجاد نشود. بر همین اساس بوده که وب سایتی برای این افراد تدارک دیده شده تا بر اساس آن بتوان این مهاجرین را استخدام نمود و یا مهارت های لازم را در اختیار آنها قرار داد.

در این وب سایت پروفایلی برای مهاجرین در نظر گرفته می شود و مهارت هایی که هر کدام دارند باضافه سابقه کاری در پروفایل وارد می گردد.

کمیسیون اروپا به عنوان بخشی از دستور کار مهارت های جدید برای اروپا، یک ابزار نمایه مهارت ها[۱] را برای پشتیبانی از پروفایل های اولیه از مهارت های پناهندگان، مهاجران و سایر ملیت سوم[۲] توسعه داده است. (ملیت سوم (TCN) اصطلاحی است که اغلب در زمینه مهاجرت استفاده می شود.)

ابزار پروفایل مهارتهای اتحادیه اروپا برای ملیت های سوم جهت استفاده از سرویس هایی است که ممکن است به شهروندان کشورهای جهان سوم کمک کند و باید در وضعیت مصاحبه برای شناخت فرد، مهارت، شایستگی و تجربیات آن استفاده شود.

تمرکز این ابزار در کمک به افراد جهت ایجاد پروفایلی از مهارت های خود و کمک جهت مشاوره برای هرگونه توصیه یا گام های بعدی است. اطلاعات جمع آوری شده می تواند در موارد ذیل مورد استفاده قرار گیرد:

  -ارزیابی بیشتر را پشتیبانی می کند
  –پایه ای برای ارائه راهنمایی
  –نیازها برای یادگیری مهارتهای بالا را شناسایی می کند

  -پشتیبانی از جسنجوی شغلی و تطبیق شغلی

البته باید عنوان نمود که این ابزار برای شناسایی فرد مهاجر استفاده نمی شود.

این ابزار برای این افراد و ارگان هایی است که در اینجا آنها را لیست می کنیم:

مقامات ملی مسئول پذیرش و ادغام پناهندگان،
     –مراکز پذیرش
     –خدمات کمک شغلی
     –مشاوران آموزش و پرورش
     –خدمات اجتماعی
     –سازمان های غیر دولتی و سازمان های خیریه

و نیز ارائه خدمات به پناهندگان و دیگر شهروندان کشورهای عضو سوم، هر چند این ابزار برای هر فردی در دسترس خواهد بود.

در این ابزار همه زبان های مختلفی که در اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار می گیرد باضافه زبان های دیگری که معمولا زبان محاوره ای مهاجرین می باشد استفاده شده است زبان هایی مثل سورانی، سومالی، فارسی، عربی، پشتو و تیرگریا، همه این زبان ها در دسترس مهاجرین در این ابزار خواهد بود.

عملیاتی شدن این ابزار در بروکسل اتفاق خواهد افتاد.

البته بعد از همه این تمهیداتی که در اینجا اشاره شده، درصد بیکاری در میان مهاجرین در کشورهای اروپایی فرق چندانی نکرده و همچنین پایین می باشد.

 

منبع این مطلب از وب سایت پابلیک پالیسی ایران در این لینک می باشد با تغییرات جزئی که در آن داده شده است.

 

 

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید