تاریخ: 27 اردی بهشت ۱۳۹۸ -  منبع: وب سایت بی‎بی‎سی فارسی: آمریکا برای لغو تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا با این کشور به توافق رسیده است.

همچنین گزارش شده توافق مشابهی هم میان مکزیک و آمریکا صورت گرفته تا زمینه برای نهایی شدن پیمان بازرگانی جدید میان سه کشور آمریکای شمالی مهیا شود. جاستین ترودو از این تصمیم آمریکا ابراز خشنودی کرده است.

در روز هفدهم ماه می بر طبق توافقات آمریکا و کانادا طرفین لغو تعرفه ده درصدی واردات فولاد و همچنین لغو تعرفه بیست و پنج درصدی واردات آلومینیم را  طی دو روز اجرا خواهند نمود.

در ادامه این توافقات احتمال داده می شود مکزیک هم وارد چنین توافقاتی با این دو کشور بشود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تقریبا یک سال پیش همزمان با وضع این تعرفه‌ها علت را نگرانی‌های مرتبط با "مسایل امنیت ملی" طرح کرد.

اما اکنون بنابر توافقی که میان واشنگتن، مکزیکو سیتی و اتاوا منعقد شده سه همسایه از این پس سقفی برای واردات و صادرات فولاد قایل نخواهند شد.

در این بین قرار بر این شده که اگر واردات یکی از امضا کنندگان این قرارداد در رابطه با این فلزات از یک حدی بیشتر بشود، دوباره این دو کشور وارد گفتگو شده و یک تعرفه جدیدی بر واردات آن فلز خاص در نظر گرفته شود.

گفته شده است که اختلاف بر سر وضع این تعرفه ها و میزان این تعرفه ها مابین سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک عمده ترین علتی بوده که این سه کشور نتوانسته بودند بر سر یک قرارداد جدید بر ای تجارت این سه کشور در آمریکای شمالی به یک توافق جدید برسند.

ترامپ از منتقدین جدی پیمان نفتا بوده و می خواهد پیمان جدیدی با نام یواس‎ام‎سی‎ای را جایگزین پیمان قبلی نماید، یواس‎ام‎سی‎ای به معنی پیمان آمریکا، مکزیک و کانادا.

انریکه پنا نیه‌تو (چپ) دونالد ترامپ (وسط) و جاستین ترودو، رهبران مکزیک، آمریکا و کانادا نوامبر گذشته توافق اولیه را امضا کردند

انریکه پنا نیه‌تو (چپ) دونالد ترامپ (وسط) و جاستین ترودو، رهبران مکزیک، آمریکا و کانادا نوامبر گذشته توافق اولیه را امضا کردند

 

در این میان جاستین ترودو که می باید برای حفظ مقام نخست وزیری خود در کانادا از چند ماه دیگر وارد مبارزات انتخاباتی شود از حذف تعرفه این فلزات استقبال بسیاری نموده.

 

منبع این مطلب و عکس های منتشر شده در آن از سایت فارسی بی‎بی‎سی در این لینک می باشد

 

 

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید