تاریخ:  1398-  منبع: سایت بال‎طلایی: کانادا سیستم حمل و نقل عمومی وسیعی دارد و دارای زیر ساخت های زمینی و هوایی گسترده ای می باشد که امکان

رفت وآمد آسان و سریع را برای مردم فراهم کرده است. سیستم حمل و نقل عمومی در کانادا و هزینه بلیط و نحوه ی استفاده از آنو زمان بندی آن با توجه به شهر های مختلف متفاوت است.همچنین در کانادا سرویس های مخصوصی ویژه ی معلولان وجود دارد که مخصوص این گروه ساخته شده است. هزینه ی پرداخت بلیط نیز با توجه با گروه سنی افراد متفاوت است. هزینه بلیط برای کودکان از بزرگسالان کم تر است و کودکان زیر 24 ماه نیازی به پراخت کرایه ندارند. اگر بخواهیم هزینه ی پرداخت بلیط را بر اساس شریط سنی دسته بندی کنیم به صورت زیر می باشد:

- کودکانی که سنشان زیر دو سال می باشد. برای این افراد الزامی برای خرید بلیط وجود ندارد.

- کودکانی که سنشان زیر هفت سال می باشد

- افرادی که سنشان مابین هفت الی هیجده سال می باشد

- و نهایتا افرادی که سنشان از شصت و پنج سال بیشتر می باشد

بلیط ها در کانادا حالت‎های مختلفی دارد و افراد بر اساس نیازشان می توانند آنرا تهیه نمایند: روزانه که بصورتی نامحدود در طی 24 ساعت می توان از حمل و نقل عمومی استفاده نمود، شبانه که از شش بعد از ظهر الی پنج صبح می توان بصورتی نامحدود از آن استفاده کرد، یک‎طرفه، دو‎طرفه و نهایتا بلیط برای ده مسیر

کارت اپوس: این کارت به صورت هوشمند و قابل شارژ است و برای تهیه ی آن می توانید به گیشه های داخل ایستگاه های مترو مراجعه کنید. در صورت تمام شدن شارژ این کارت برای شارژ مجدد می توانید به همین گیشه ها مراجعه کنید. همچنین در مراکزی که کارت اپوس فروخته می شود معمولا کیوسک های عکس برداری وجود دارد که به وسیله ی آن ها می توانید برای کارت خود عکس بگیرید.

طبق قوانینی که در کانادا برای سیستم حمل و نقل وجود دارد، نباید بدون داشتن بلیط وارد محوطه مترو و LRT شد درغیر اینصورت ممکن است متصدیان امور تخدی کننده را جریمه نمایند. 

در ادامه در رابطه با سیستم اتوبوس شهری و بین شهری در کانادا توضیح داده می شود و انواع دیگر حمل و نقل در کانادا در قسمت بعدی این مقاله خواهد آمد:

اتوبوس ها

اتوبوس یکی از راحت ترین و ارزان ترین راه ها برای رفت و آمد در کانادا است. جالب است بدانید بزرگ ترین شبکه ی مسیر های اتوبوس توسط شرکتی به اسم " Greyhound " و شرکای آن اداره می شود.اگر برای رفت و آمد اتوبوس را انتخاب می کنید دارای مزایای بسیاری است، از جمله:

·         ارزان ترین راه برای رفت و آمد در بین شهر

·         راحت ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای سفر های بین شهری (به خصوص برای کسانی که وسیله ی نقلیه ندارند و یا رانندگی نمی کنند)

·         برخورداری از سیستم تهویه ی مناسب

در کانادا برای سفرهای بین شهری اتوبوس ها یکی از اقتصادی‎ترین انواع حمل و نقل ها می باشند. در عین حال انواع دیگری از اتوبوس ها در کانادا موجود است که سوخت آنها برقی است "street car" نامیده می شوند. این اتوبوس ها عمدتا در قسمت های مرکزی شهر دیده می شوند و البته روی ریل حرکت می نمایند. خوانندگان در نظر داشته باشند که در اتوبوس ها صندلی هایی که در قسمت جلویی اتوبوس قرار دارند جهت استفاده خانم های باردار، افرادی که معلولیت هایی دارند و سالمندان در نظر گرفته شده است.

پایان قسمت اول مقاله سیستم حمل و نقل عمومی در کانادا

منبع این مطلب و عکس استفاده شده در آن از سایت بال طلایی می باشد در این لینک با تغییرات جزئی که در آن داده شده است

 

 

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید