تاریخ: 26 تیر 1398-  منبع: رادیو فردا: دولت آمریکا روز دوشنبه ۲۴ تیر اعلام کرد با تصویب مقررات جدیدی تقاضای پناهندگی برای مهاجرینی که از مرزهای جنوب

وارد این کشور می شوند را دشوارتر خواهد کرد و آنها را موظف می کند تا در کشورهای دیگر پناهندگی بگیرند.

اداره امنیت داخلی در بیانیه مشترکی با وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که این مقررات موقت «در زمینه تقاضای پناهندگی مهاجران محدودیت‌ها و سختگیری‌های جدیدی اعمال خواهد کرد.»

به گزارش خبرگزاری رویترز این مقررات درخواست پناهندگی برای مهاجرانی که در یکی از کشورهای مسیر حرکت خود به آمریکا تقاضای پناهندگی نداده اند را دشوارتر خواهد کرد.

دولت آمریکا می کوشد از موج حرکت متقاضیان پناهندگی به مرزهای این کشور با مکزیک بکاهد. اکثر این افراد اهالی کشورهای آمریکای مرکزی هستند که با سفر از خاک مکزیک و یا گواتمالا خود را به مرزهای آمریکا می رسانند. البته در میان آنها اهالی کشورهای دورتر مثل کشورهای آفریقایی نیز دیده می شوند.

کوین مک آلینان، سرپرست موقت اداره امنیت داخلی گفت این طرح «یکی از عوامل مهم در جذب مهاجران غیرقانونی به آمریکا را کاهش خواهد داد.»

از این تحولات اعضا حزب جمهوری خواه استقبال کرده و اعلام داشته‎اند که این تغییرات موجب تمرکز و حمایت از افرادی خواهد شد که واقعا تحت فشار سیستم‎های سرکوب قرار داشته و نیاز به حمایت دارند. 

از طرف دیگر اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا واکنش تندی نشان داده و اعلام نداشته که این ترامپ است که تعهد نهادها و کشور آمریکا نسبت به افرادی که نیازمند می‎باشند را زیر سوال برده و قوانین را زیر پا می گذارد. این گروه اعلام نموده که از این تغییرات به سیستم قضایی آمریکا شکایت خواهند برد.

در این حین بعضی کشورها که در مسیر عبور مهاجرین قرار دارند از جمله گواتمالا  به این تغییرات واکش نشان داده و اعلام نموده‎اند که این کشور نمی خواهد بعنوان کشور ثالت و امن برای افراد پناهنده شناخته شوند و از همین روی سفر رئیس جمهور این کشور به آمریکا بعنوان اعتراض به تعویق افتاده.

ویلیام بار دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای گفت:«آمریکا کشور سخاوتمندی است ولی صدها هزار نفر مهاجری که به مرزهای جنوبی آمده اند برای کشور ما فشار زیادی است و بسیاری از آنها بدون آنکه سزاوار باشند، تقاضای پناهندگی می دهند.»

قرار است این مقررات جدید همزمان با انتشار رسمی از روز یکشنبه ۲۵ تیر اجرا شود.

در عین حال باز هم اعضا جمهوری خواه مجلس نمایندگان خواستار اتخاذ تصمیماتی شده‎اند که استفاده یا سوء‎استفاده مهاجران غیرقانونی از قوانین پناهندگی را غیرممکن نماید.

اما اعضاء حزب دمکرات که فعلا اکثریت مجلس نمایندگان دست آنها است می توانند و لابد می‎خواهند از تصویب این قوانین جلوگیری نمایند.

 دمکرات‎ها هر چند خواهان تغییراتی در قوانین مهاجرتی می‎باشند اما می‎خواهند افراد پناهنده شده بعضا استعلام از کشور مبدا شوند و همچنین برای مهاجرانی که از زمان کودکی در آمریکا بوده‎اند و هم اکنون رشد کرده‎اند اقامت دائم ارائه شود.

با توجه به همه این مسائل احتمال اینکه بتوان قوانین مهاجرتی جدیدی در مجلس نمایندگان تصویب شود کم است.

 

منبع این مطلب رادیو فردا در این لینک می‎باشد با تغییرات جزئی که در آن داده شده است.

 

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید