تاریخ 13 خرداد 1398 -  منبع: بی بی سی فارسی: یک گزارش دولتی نتیجه گیری کرده است که کانادا در "نسل کشی" علیه زنان بومی این کشور شریک جرم به

حساب می آید.

این گزارش با اشاره به پژوهش ها می گوید که خطر مرگ یا مفقود شدن زنان بومی کانادا دوازده برابر سایر زنان است.

این گزارش ۱۲۰۰ صفحه ای، که محصول سال ها تحقیق و بررسی است، می گوید قتل و ناپدید شدن زنان و دختران بومی در چند دهه اخیر در کانادا معادل "نسل کشی مردمان بومی بر اساس نژاد" آنهاست.

در این گزارش حداقل 200 توصیه به خوانندگان ارائه شده از جمله آنکه توصیح می کند تاریخ بومیان کانادا را مردم یاد بگیرند و این یادگیری به حذف خشونت کمک خواهد کرد.

برای جمع آوری این گزارش بیش از سه سال وقت صرف شده و با زنانی که اینچنین زندگی خشونت باری را تجربه می کنند مصاحبه شده است.

این گزارش وضعیت بغرنج و پر از خشونت فعلی را یک مسئله تاریخی و استعماری دانسته که کوتاهی دولت کانادا هم این مشکل را عمیقتر نموده است.

مریون بولر سرپرست این تحقیقات در بیانیه ای گفت: "علیرغم شرایط و گذشته متفاوت، همه ناپدیدشدگان و مقتولان دارای این وجه اشتراک هستند که از نظر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به حاشیه رانده شده اند و در معرض نژادپرستی و زن ستیزی نهادینه در بافت جامعه کانادا هستند."

این گزارشکه  نزدیک به یکصد میلیون دلار هزینه آن شده، از سال 2017 تاکنون با بیش از دو هزار نفر قربانیان و شاهدان خشونت ها مصاحبه نموده. گزارش از خشونت کاملا جا افتاده ای در قوم متیس و اینوئیت می گوید. این گزارش بر چگونگی پیش گیری از این خشونت ها تمرکز می نماید.

پیکر تینا فونتین در سال 2014 در رود "سرخ" پیدا شد - عکس بستگان تینا

پیکر تینا فونتین در سال ۲۰۱۴ در رود "سرخ" پیدا شد - عکس بستگان تینا

سایر یافته ها

از یافته های این گزارش آمار بسیار بالاتر مرگ در میان زنان بومی نسبت به سایر زنان در کاناداست.

این گزارش به اختلاف نظر درباره معنی "نسل کشی" اذعان می کند اما می افزاید: "تحقیقات ملی بر این نظر است که تعریف فعلی نسل کشی در قانون بین المللی، دربرگیرنده اقدامات و غفلت های گذشته و حال کانادا نسبت به مردمان بومی این کشور است."

با آنکه تمرکز این گزارش بر روی زنان بوده، در عین حال هر از گاهی گزارش گریزی به وضعیت خشونت بر علیه تراجنسیتی ها و همجنسگراها هم می نماید. در گزارش آمده که بر علیه این افراد نیز خشونت اعمال شده.

Photograph from 2015 demonstration showing protest after Tina Fontaine death

فعالان می گویند که ممکن است هزاران زن بومی کشته شده باشند

 

این گزارش دریافت که "نقض مستمر و عمدی حقوق انسانی و بومی این مردمان و بدرفتاری علت ریشه ای آمار تکان دهنده خشونت در کاناداست."

در گذشته هم تحقیقاتی در این زمینه انجام و توصیه های زیادی برای پیشگیری از این خشونت ها مطرح شده بود.

اما گزارش تازه می گوید که به آن توصیه ها عمل نشده است: "یکی از بزرگترین واهمه های اعضای خانواده ها و بازماندگان هنگامی که خود را در معرض چنین فرآیند فشرده ای قرار می دهند این است که در پایان هیچ قدمی برداشته نشود - گزارش روی قفسه خاک بخورد و توصیه ها بی پاسخ بماند."

نخست وزیر کانادا که اعلام نموده بوده نزدیکی به بومی ها از اولیت های دولت او می باشد قول داده که به توصیه های بیش از 200 گانه که در این گزارش آمده عمل نماید. او تشکر ویژه ای از شاهدان و قربانیانی که با این گزارش همکاری کرده و اطلاعات خود را در اختیار گذاشته اند نمود. ترودو اضافه نموده که روزی باید به نقطه ای می رسیدیم که با انتشار این گزارش رسیده ایم، امروز کانادا ناراحت است و عذاب می کشد. لازم است چگونگی کشورداری را دوباره بررسی نماییم و تغییرات لازمه در آن داده شود.

 

منبع این گزارش از سایت بی بی سی فارسی در این لینک می باشد به همراه ادیت های توسط مجموعه رامون

 

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید