برنامهء تجربهء کانادایی (Canadian Experience Class)

 

 برنامهء تجربهء کانادایی (Canadian Experience Class)

مهاجرت به کانادا از طریق برنامهء تجربهء کانادایی یا همان (Canadian Experience Class (CEC مخصوص متقاضیانی است که تجربه کار در کانادا را داشته اند و می توانند اقامت دائم کانادایی را برای خود و خانواده وابسته به خود دریافت کنند. همچنین این برنامه مورد توجه دانشجویان بین المللی است که در دوره Post Graduate Work Permit پس از فارغ التحصیلی از یکی از دوره های تحصیل در دانشگاه ها و کالج های کانادا هستند. متقاضیان می توانند در مهلتی که پس از تحصیل در کانادا به آنها داده شده است حداقل شرایط لازم برای اقدام از طریق روش تجربهء کانادایی را کسب کرده و برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. از ژانویه ۲۰۱۵ به بعد درمرحله اول متقاضی این روش باید در سیستم اکسپرس انتری پروفایل ساخته و با داشتن حداقل شرایط لازم دعوتنامه برای اپلای را دریافت کند. برای اقدام از این روش نیازی به داشتن مدرک تحصیلی مشخصی نمی‌باشد هر چند مدرک تحصیلی به شخص در سیستم اکسپرس انتری امتیاز خواهد داد.

حداقل شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامهء تجربه کانادایی:
• داشتن حداقل یک سال (یا ۱۵۶۰ ساعت) تجربه کار کانادایی مجاز در سه سال گذشته قبل از درخواست، که شامل درآمد بوده و در یک از شغل های گروه 0 یا A یا B قرار گرفته باشد (توضیح بیشتر در پایین)
• داشتن حداقل سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطح CLB5 در مشاغل گروه B و CLB7 در مشاغل گروه 0 و A
• متقاضی نباید قصد زندگی در کبک را داشته باشد
• داشتن حداقل درآمد یا اثبات درآمد در روش برنامهء تجربه کانادایی اهمیتی ندارد
• الزام برای داشتن حداقل سطح تحصیلات در این برنامه وجود ندارد
• متقاضی در هنگام اقدام برای مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کانادایی میتواند در خارج از کشور باشد

سوابق کاری غیر قابل قبول در برنامه مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کانادایی:
• سوابق کاری غیر مجاز
• سوابق کاری در زمان انتظار برای اعلام نتیجه برنامهء پ.ن.ا.ه.ن.د.گ.ی
• کار همزمان با تحصیل حتی در زمان تعطیلات تابستانی
• کار در زمان کارورزی
• کارهایی که خود اشتغال باشند
• کارهای انجام شده در گروه C و D

تجربه کار حرفه ای کانادایی یعنی در یکی از گروه های زیر کار کارده باشید:
• کارهای مدیریتی (NOC skill level 0)
• کارهای حرفه ای (NOC skill type A)
• کارهای تدریس و حرفه ای (NOC skill type B)
برای مشاهده لیست کامل طبقه بندی ملی مشاغل کانادا (NOC) که شامل کد و نوع مشاغل تعیین شده توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا است، اینجا را کلیک کنید.

نکاتی چند در مورد مهاجرت از روش تجربه کانادایی:
 در مورد متقاضیانی که در گروه های مختلف شغلی کار کرده اند، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا سطح زبان را بر اساس کاری که تعداد روزهای بیشتری به خود اختصاص داده انتخاب میکند. بر فرض متال اگر متقاضی 5 ماه در گروه مشاغل A و 7 ماه در گروه مشاغل B کار کرده باشد، با توجه به اینکه متقاضی زمان بیشتری را در گروه B کار کرده، بنابراین سطح زبام مورد نظر CLB5 خواهد بود.
 سابقه کار پاره وقت برای مهاجرت از طریق تجربهء کانادایی مادامی که جمع تعداد ساعات اشتغال به کار به حداقل لازم برسد، مورد قبول خواهد بود.
 داشتن تحصیلات در این برنامه الزامی نمی باشد ولی اگر متقاضی بخواهد از تحصیلات امتیاز کسب کند باید حتما حداقل مدرک دیپلم را داشته باشد.
 طبق قوانین اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، شرح وظایف در شفل مورد نظر تاثیر به سزایی در نتیجه ویزا دارد و بیشتر وظایف مذکور باید در لیست شرح وظایف NOC وجود داشته باشد تا آفیسر مهاجرت قانع شود. در غیر اینصورت پرونده مردود خواهد شد.
 داشتن مدرک زبان برای مهاجرت از طریق تجربهء کانادایی الزامیست و متقاضی باید حداقل امتیاز لازم در یکی از آزمون های مورد تائید انگلیسی یا فرانسوی را داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتربا ما در تماس باشید
فرم ارزیابی رایگان

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید