سیستم آموزشی مدارس کانادا

سیستم آموزشی مدارس کانادا:

مدرسه در کانادا از ۵ الی ۶ سالگی شروع شده و از ابتدایی تا دیپلم ۱۲ سال طول می کشد. در استان کبک از ابتدایی تا دیپلم ۱۱ سال و 2 سال هم دوره پیش دانشگاهی به طول می انجامد. مدرسه ۵ روز در هفته بوده (روزهای تعطیل: شنبه و یکشنبه) و از اواخر آگوست تا اوایل ماه ژوين هر سال می باشد. از آنجا که کانادا کشور دو زبانه ای هست مدارس نیز به زبان های فرانسوی و انگللیسی در کل کانادا قابل دسترسی هستند. دانشجویان بین المللی از تحصیل در تمامی مقاطع از ابتدایی تا دبیرستان در مدارس کانادا می توانند بهره مند شوند. تحصیل در کانادا فرصت بینظیری برای اخذ مدرک معتبر تحصیلی و همچنین اخذ تجربه جدید و بین المللی می باشد.

مدارس دولتی کانادا تحت مسئولیت دپارتمان های آموزش استانی مجزایی هستند و در درجه ی اول از مالیات های محلی و استانی همراه با برخی بودجه های فدرال تامین وجه می شوند. فعالیت ها و سیاست های مربوط به آموزش مدارس کانادا (دولتی و خصوصی و مدارس شبانه روزی)  به استان مد نظر بستگی دارند. مدارک و استانداردهای معلمان در هر استان متفاوت است. در همه ی استان ها معلم باید دارای مجوز یا گواهی آموزش برای تدریس در مدارس دولتی ابتدایی یا دبیرستان باشد، اگرچه الزامات واقعی در گواهینامه ی معلم توسط دپارتمان آموزشی خود استان تنظیم می شود. همه ی استانها برای تدریس توسط آموزگار در مقطع ابتدایی نیازمند مدرک لیسانس از متقاضیان تدریس هستند و اکثر مدارس به عنوان آماده سازی برای تدریس در مقطع متوسطه حداقل نیازمند مدرک لیسانس هستند در حالیکه تعداد کمی از آنها نیز بر تحصیلات تکمیلی 5 ساله یا یک مدرک ارشد تاکید دارند.

برنامه درسی مدارس کانادا:

سیستم آموزشی دبیرستان‌های کانادا به این نحو است که در سال ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ دبیرستان در کانادا، دانش آموزان تعدادی دروس اجباری و تعدادی دروس انتخابی میگذارنند. هر محصل برای فارغ التحصیل شدن ملزم به گذراندن مجموع ۸۰ واحد درسی در طول این سه سال میباشد. گذراندن این ۸۰ واحد با تنوع بسیار بالا برای محصلین دبیرستان های کانادا ممکن بوده و آنها شانس های زیادی برای انتخاب دروس بر اساس اهداف آینده خود دارند. تحصیل در دبیرستان‌های کانادا نه تنها دانش آموز را از نظر علمی در سطح بالایی قرار میدهد بلکه بر مهارت های اجتماعی، هنری، موسیقی و ورزش و ارتباطات نیز تمرکز دارد و باعث میشود فارغ التحصیلان دبیرستان‌های کانادا چند بعدی بوده و چشم انداز بهتری برای زندگی و کار داشته باشند. دبیرستان‌های کانادا جز بهترین دبیرستان‌های دنیا بوده و سالیانه محصلین بی شماری برای تحصیل در دبیرستان‌های کانادا راهی این کشور میشوند.

در مدارس کانادا شرح دروس معمولا دو دسته است. دسته اجباری و دسته اختیاری. در گروه دروس اجباری که همه دانش آموزان در مدارس دولتی باید شرکت کنند دروس زبان، ریاضی، علوم، کامپیوتر و هنر (در برخی از استان ها) و دروس اختیاری شامل سایر زبان های خارجی، تاریخ و جغرافی، شیمی و زیست و فیزیک، بیزینس، برنامه نویسی کامپیوتر، آشپزی و مکانیک خوردو و نساجی است.

 

قیم یا کاستودین – Custodian:

تمامی محصلین کمتر از 18 سال که می خواهند برای تحصیل درکانادا اقدام کنند، جهت تحصیل در کانادا باید تحت مراقبت و نظارت فرد بالغی در کانادا باشند. این فرد نقش قیم یا همان کاستودین محصل در کانادا را خواهد داشت. والدین فرزند در کشور مبدا و هم چنین قیم وی در کانادا باید فرم مخصوص در این زمینه را تکمیل کنند و به تایید برسانند. در بیشتر موارد اگر محصل کمتر از ۱۰ سال سن داشته باشد باید یکی از والدین بیلوژیکی او در هنگام تحصیل به همراه او باشند. معمولا افرادی که دارای فامیل یا دوست در کانادا هستند که سیتیزن کانادا یا دارای اقامت دایم کانادا هستند، مي توانند اين مسئوليت را بعهده بگيرند اما  اگر شما دوست یا فامیلی در کانادا ندارید که به هر دلیلی حاضر به تقبل مسئوليت نيستند افرادي هستد كه اين مسئوليت را بعهده می گيرند. برای پیدا کردن قیم مناسب برای فرزند دلبندتان می توانید با ما در تماس باشید.

مسئوليت های قيم در صورت عدم حضور والدين دانش آموز:

  • حضور در مدرسه در روز ثبت نام
  • شرکت در جلسات دوره ای مدرسه
  • حضور در مدرسه به هنگام اضطرار بیماری یا حادثه احتمالی برای دانش آموز

فرم ارزیابی رایگان  

برای کسب اطلاعات بیشتربا ما در تماس باشید

 

 

 

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید