برنامهء تجربه کبکی (PEQ)

 

برنامهء تجربه کبکی (PEQ)

استان کبک کانادا فرصت هایی عالی برای اخذ اقامت دائم کانادا پس از تحصیل از طریق روش Programme de l'expérience québécoise (PEQ – Québec experience program) (به اصطلاح پی ای کیو) در اختیار دانشجویان قرار می دهد. در حالی که اخیراً تقاضا برای PR (اقامت دائم) بعد از تحصیل در تمامی استان های دیگر دشوار و رقابتی شده است، درهای استان کبک همچنان به روی متقاضیان اخذ اقامت در کانادا از طریق تحصیل باز می باشد و البته که توانایی در یادگیری زبان فرانسه و ارائه مدرکی دال بر توانایی در این زمینه را که یکی از لزومات پذیرفته شدن برای این برنامه است را نباید چشمپوشی کرد.


تقاضا برای گواهی CSQ و اقامت دائم کانادا از روش :PEQ
برنامه مهاجرت به کانادا از طریق PEQ روشی برای صدور سریع CSQ (گواهی پذیرش کبک) برای کارگران و فارغ التحصیلانی است که برای آن تقاضا داده اند و شرایط معین مورد نیاز را نیز دارا هستند. CSQ برای همسر واقعی متقاضی و فرزندان وابسته قید شده در تقاضانامه قابل صدور است. پس از دریافت CSQ فرد می تواند برای دریافت اقامت دائم (PR) درخواست دهد.

مهاجرت به کانادا از روش PEQ شامل افراد زیر می شود:
• دانشجویان خارجی که در کبک فارغ التحصیل شده اند و یا در حال فراغت از تحصیل می باشند.
• کارگران موقت که دارای مهارت شغلی هستند.

چنانچه شخص در یکی از دانشگاههای استان کبک در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا تحصیل کرده باشد و یا همچنین در یکی از کالج های مورد تایید اداره مهاجرت این استان دوره های به اصطلاح فنی و حرفه‌ای را گذرانده باشد به شرط دارا بودن شرایط زیر می توانید به راحتی درخواست اقامت دائم خود را بدهد:


شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامهء تجربهء کانادایی (PEQ):
• قصد اقامت در کبک جهت کسب موقعیت شغلی را داشته باشد.
• بطور موقت و با هدف تحصیل در کبک زندگی کرده باشن و شرایط اقامت را رعایت کرده باشد.
• حداقل نیمی از دوران تحصیل خود را در کبک گذرانده باشد.
• دارای مدرک قابل قبول از کبک بوده و یا در انتظار تکمیل تحصیل طی 6 ماه بعد از زمان ارائه تقاضانامه باشد.
• از زمان فارغ التحصیلی نباید بیش از سه سال گذشته باشد.
• دوره ای که در دانشگاه یا کالج می‌گذراد نباید کمتر از دو سال فول تایم (۱۸۰۰ ساعت) باشد.
• دارای معلومات پیشرفته از زبان فرانسوی باشد یعنی یا باید تحصیل خود را به صورت کامل به زبان فرانسوی سپری کرده باشد یا دارای مدرک زبان فرانسه B2 در هنگام درخواست خود برای PEQ باشد.
• استطاعت مالی برای فراهم سازی نیازهای خود، و در صورت وجود، برای همسر و فرزندان وابسته قید شده در تقاضانامه CSQ برای حداقل مدت 3 ماه را داشته باشد.
• بورسیه کشور خود نباشند و تعهدی بابت برگشت نداشته باشد.
• دارا بودن حداقل 18 سال سن و گذرنامه معتبر؛ و همچنین چنانچه فرم تقاضا را از استان کبک ارسال می کند باید از نظر قانونی در زمان تسلیم تقاضانامه ساکن کبک باشد.

محاسن روش PEQ:
 اصلی‌ترین و مهمترین امتیاز این برنامه نسبت به سایر برنامه‌های مشابه این است که نیازی به پیدا کردن کار و یا اخذ جاب آفر پس از فارغ التحصیلی نیست. یعنی عملاً اگر شخصی شرایط فوق را دارا باشد می تواند بلافاصله پس از فارغ التحصیلی اقامت دائم خود را دریافت نماید.
 نیازی نیست که حتماً تحصیلات شخص به زبان فرانسه باشد. بلکه حتی اگر مدرک فرانسه B2 خود را پس از فارغ التحصیلی نیز دریافت نماید می تواند از این برنامه استفاده کند.
 یکی دیگر از محاسن این برنامه آن است که شخص می تواند سه سال پس از فارغ التحصیلی نیز از آن بهره مند شود. این بدین معناست که فرصت کافی به شخص برای اخذ مدرک فرانسه داده میشود.
 در این روش شخص به راحتی و بسیار سریع می تواند اقامت خود را دریافت نماید. در واقع تنها مشکل این برنامه داشتن مدرک زبان فرانسه است. یعنی متقاضیانی که مدرک فرانسه خود را دارند به راحتی پس از تحصیل در این استان می توانند درخواست اقامت خود را تسلیم اداره مهاجرت نمایند.
 هزینه تحصیل و زندگی در استان کبک به نسبت سایر استان های پر جمعیت کانادا پایین‌تر است و این می‌تواند خود یکی از محاسن انتخاب این برنامه باشد.
 کسانی که در کبک تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده باشند در اولویت انتخاب برنامه هایی مانند نیروی متخصص استان کبک نیز قرار خواهند گرفت. لذا چنانچه نشود از این برنامه استفاده کرد میتوان به این موضوع امیدوار بود که در انتخاب برنامه های دیگر این استان شانس بیشتری نسبت به سایر متقاضیان خواهند داشت.

مدارک واجد صلاحیت برای برنامهء تجربهء کانادایی (PEQ):
متقاضی باید در طول 36 ماه گذشته یکی از مدارک زیر را دریافت کرده باشد و یا رشته تحصیلی را که (ظرف 6 ماه آینده) منتهی به دریافت یکی از مدارک زیر می شود را آغاز کرده باشد:
• مدرک کارشناسی
• مدرک کارشناسی ارشد (و (MBA
• مدرک دکتری
• مدرک DEC-دیپلم مطالعات دانشگاهی، آموزش های فنی
• مدرک DEP-دیپلم مطالعات شغلی، با1800 ساعت مطالعات پایدار
• مدرک DEP-دیپلم مطالعات شغلی، همراه با ASP (گواهی تخصص شغلی) گواهی گذراندن 1800 ساعت دوره آموزشی که منجر به تجارتی خاص گردد.
نکته: متقاضیان باید توجه داشته باشند که 6 ماه قبل از اتمام تحصیل خود می توانند برای CSQ تقاضا بدهند، و در هر صورت، گواهی CSQ تنها پس از ارائه کامل ریز نمرات نهایی به همراه گواهی تکمیل موفقیت آمیز، و یا پس از ارائه مدرک صادر خواهد شد.

شرایط مورد نیاز زبان فرانسه برای برنامهء تجربهء کانادایی (PEQ):
متقاضی این برنامه باید به یکی از روش های زیر توانایی زبان خود را نشان دهد:
• تحصیلات خود را در کبک بطور کامل به فرانسوی انجام داده باشد؛ حداقل 3 سال تحصیل تمام وقت به زبان فرانسوی در یک موسسه آموزشی متوسطه و یا بعد از دبیرستان داشته باشد.
• تکمیل موفقیت آمیز دوره زبان فرانسه پیشرفته در کبک، که توسط وزارت آموزش، پرورش و ورزش و یا وزارت علوم، تحقیقات و آموزش عالی ارائه شده باشد.
• گذراندن یک آزمون استاندارد مورد تایید اداره مهاجرت که نشان دهنده سطح مهارت پیشرفته زبان فرانسه باشد.
• دارا بودن شرایط مورد نیاز زبان و مدرک ccin کبک
توضیحات کامل این برنامه را می توانید از وبسایت رسمی اداره مهاجرت کبک از اینجا مطالعه نمائید.

برنامهء مجوز کار پس از تحصیل در کبک کانادا (Post-Graduate Work Permit):
چنانچه شخصی در یک رشته آموزشی حرفه ای شغلی از یک موسسه متوسطه خصوصی یا دولتی در کبک فارغ التحصیل شده باشد که توسط وزارت آموزش، پرورش و ورزش کبک (MELS) ارائه شده باشد می تواند تا 3 سال برای دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی درخواست بدهد.
برای این منظور شخص باید:
• در زمان ارائه درخواست 18 سال سن داشته باشد. (و یا بالاتر)
• زمانی که برای دریافت مجوز کار درخواست می دهد اجازه تحصیلی معتبر داشته باشد.
• یک رشته تحصیلی تمام وقت به میزان حداقل 900 ساعت و یا بیشتر را گذرانده باشد (بطور معمول دوره 8 ماهه) که منتهی به دریافت مدرک DEP و یا ASP گردد.
• ظرف 90 روز از زمان دریافت تاییدیه کتبی از موسسه مزبور؛ که بیانگر احراز شرایط ادامه تحصیل توسط متقاضی می باشد، برای مجوز کار درخواست بدهد.(بطور مثال یک رونوشت یا نامه رسمی)
• یک نامه حمایت از موسسه مربوطه تهیه نماید که در آن کد رشته تحصیلی و طول مدت تحصیل مرقوم شده باشد.


به طور خلاصه طول ورک پرمیت پس از استادی پرمیت در کبک کانادا به شکل زیر است:
- دوره کمتر از ۸ ماه: غیر قابل قبول
- دوره ۸ ماه تا دو سال: ورک پرمیت دو ساله
- دوره دو ساله و بالاتر: ورک پرمیت سه ساله

معرفی استان کبک:
استان کبک دومین ایالت کانادا از نظر جمعیت پس از استان انتاریو می باشد. استان کبک منطقه ای با فرهنگ فرانسوی زبان است. هر ساله موسسات آموزشی انگلیسی زبان و فرانسوی زبان مختلفی پذیرای 30000 نفر از دانشجویان خارجی می باشند. افراد متقاضی حق انتخاب تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسوی را دارا می باشند.

رای کسب اطلاعات بیشتربا ما در تماس باشید
فرم ارزیابی رایگان

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید