تاریخ: 1398-  منبع: وب سایت مسیرسرویس: محیط - از جایی به جای ديگررفتن در مونترال بدون اتوموبیل، سریع و آسان است. این شهر دارای یک سیستم 

  • (ادامه) حمل و نقل قوی از ۱۸۵  خطوط اتوبوس و ۴  خط مترو با ۶۸ ایستگاه است.
  • در حالی که اغلب شلوغی ها در ساعات صبح و  عصر است، اکثر ایستگاههای اتوبوس هر ۱۵ دقیقه یک بار و خطوط مترو هر ۶ دقیقه یک بار مسافران را سوار میکند.
  • سیستم مترو مونترال از لحاظ بصری نیز جالب است. هر ایستگاه توسط معمار مختلفی طراحی شده و دارای کارهای هنری و تم اصلی منحصر به فرد است.
  • هوای مونترال در تابستان آلوده میشود و در ساعات شلوغی، ورودی های اصلی شهر به طور کلی ترافیک می شود.
  • سیستم مسافربری ریلی دسترسی به بخش های دورافتاده ی مونترال را فراهم میکند،و سالانه ۱۵٫۷ میلیون مسافر را جا به جا میکند.
  • دوچرخه سواری در مونترال پر طرفدار است و این شهر اغلب به عنوان مثالی از یک شهر دوست دار دوچرخه در کانادا شناخته میشود.
  • خیابان های اصلی، اکثرا دارای مسیر های مخصوص دوچرخه هستند که باعث می شوند دوچرخه سواری در ترافیک سنگین، کاری امن و بدون استرس بشود.

 

چه کارهایی در مونترال انجام دهید؟

مونترال در یک کلمه برای هر شخص و سلیقه ای جاذبه های خودش را دارد: موزه ها، پارک ها، جمع های هنری، رقص و مراکز تفریحی و معماری.

مانت رویال پارکی است که در زمستان در آن می توان اسکی نمود و در تابستان قدم زده و دوچرخه سواری کرد.

موزه ها در مونترال

برای علاقه مندان، موزه هایی مانند Musée d’art contemporain de Montréal (موزه هنرهای زیبا مونترالBiodome و Olympic Park تور های همراه با راهنما را با قیمت های خوبی ارائه میدهند.

Musée d’art contemporain de Montréal محل نگه داری آثار هنرمندان برجسته ی کبک، هنرمندان معاصر کانادایی و بین المللی است.

Biodome، Botanical Gardens، Insectarium و Planetarium موزه های طبیعی مونترال اند و بزرگترین موزه علوم طبیعی کانادا را تشکیل می دهند.

Biodome به طور خاصی پر طرفدار است. در آنجا این امکان وجود دارد که علاقه مندان سفری به چهار نوع اکوسیستم مختلف آمریکا، شامل گیاهان، حیوانات، آب و هوایی و محیط زیستی داشته باشند.

این از معدود جاهایی در کاناداست که شما می توانید، پروانه های گرمسیری رنگارنگ و پنگوئن های قطبی را در یک بعد از ظهر با هم ببینید.

بازدید از Olympic Park شما را به ۱۹۷۶ خواهد برد.پارک در اصل برای بازی های المپیک تابستانی ساخته شده و در حال حاضر به روی عموم مردم و ورزشکاران حرفه ای باز است. یک راهنمای تور، تاریخ ساخت ورزشگاه را توضیح میدهد، و بدون رفتن به بالای برج که بزرگترین برج کج جهان است سفرتان را تمام نکنید.

بندر قدیمی مونترال

این بندر در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد، محلی است مردم جمع می شوند برای قدم زدن در کنار ساحل. در هر گوشه ای برنامه ای، رقصی و موسیقی برقرار است. رستوران ها دور تا دور در حال سرویس دهی به بازدید کنندگان می باشند. محلی امن برای کودک و بزرگ تا از زیبایی های مونترال بازدید کنند و با مردم دیدار کنند و لذت ببرند. خیابان ها سنگ فرش می باشد، این بندر حالت قرن هجدهم تا بیستم را به نمایش می گذارد. 

 

تیم های ورزشی مونترال

  • تیم ملی لیگ  هاکی (the Canadiens)
  • تیم لیگ فوتبال کانادا(Alouettes )
  • تیم بزرگ فوتبال(Impact)

خلاصه

  • مونترال در کانادا  منحصر به فرد است ، زیرا تنها کلانشهر فرانسوی زبان است.
  • در حالی که این امر باعث می شود که برای افرادی که فرانسوی نمی دانند زندگی در آنجا سخت باشد.
  • سیستم حمل و نقل مونترال بسیار پیشرفته، سریع و یکی از ارزان ترین ها در کانادا است.
  • شرکت های بزرگ درامور خدمات تجاری، تولید و خرده فروشی هستند.
  • این شهر مرکز دانشجویی می باشد
  •   میانگین درآمد ​​سالانه ی خانواده کمی پایین تر از میانگین کشور است.
  • قیمت اجاره و  مسکن نیز به طور قابل توجهی پایین تر از سایر شهرهای بزرگ است.

 

نکات منفی مونترال

زبان اصلی در این شهر زبان فرانسه است و به همین دلیل پیدا کردن کار برای کسانی که زبان فرانسوی می دانند آسانتر از کسانی می باشد که تنها روی زبان انگلیسی تسلط دارند. تعداد اتومبیل دز این شهر تقریبا دو برابر افرادی است که در آن زندگی می کنند و منطقا چنین حجمی از ماشین مشکل ترافیک و پارکینگ ایجاد خواهد کرد. زمستانی سرد دارد سردتر از تورنتو و بسیاری دیگر از مناطق شهری کانادا. و البته مشکل بزرگ دیگر مونترال مسئله پزشکی است. تنها 65 درصد مردم پزشک خانواده دارند که همین تعداد هم معمولا یک ساعت یا بیشتر باید منتظر باشند تا دکتر خانواده اشان آنها را بتواند ببیند. بقیه مردم در کلینیک های متفرقه باید در صف های چند ساعته منتظر بمانند.

نکات مثبت مونترال

این شهر در سال 2010 جزو شهرهای قابل سکونت با استاندارد زندگی بالا قرار داشته. قیمت مسکل نسبت به بسیاری از شهرهای کانادا در مونترال پایین تر می باشد. برای حل مشکل ترافیک و تعداد بسیار زیاد اتومبیلی که در این شهر قرار دارد، سرمایه گذاری بسیاری در حمل و نقل عمومی و آماده سازی شهر برای دوچرخه سواری انجام پذیرفته است. در کبک اگر شهروند کانادا بخواهد زبان فرانسه یاد بگیرد، ماهیانه بستگی به شرایط این فرد (شهروندی و یا اقامت) مبلغی پرداخت خواهد شد. مونترال یک مرکزی است که بسیاری از فرهنگ ها در آن با هم ارتباط برقرار کرده اند و البته نود و چهار درصد مردمان این شهر از زندگی خود راضی می باشند. و نهایتا راهنمای سفر برای توریست ها بنام Lonely Planet این شهر را یکی از سرزنده ترین شهرها معرفی نموده است.

 

پایان قسمت سوم از مطلب خصوصیات و راهنمای زندگی در مونترال

قسمت اول این مطلب را در این لینک می‎توانید مشاهده نمایید

منبع این مطلب از وب سایت مسیر سرویس در این لینک می باشد با تغییرات جزئی که در متن آن داده شده است

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید