تاریخ: 2 مرداد 1398-  منبع: دویچه‎وله: سال‌هاست که بحث چگونگی تقسیم پناهجویان واردشده به اروپا مطرح است. اینک به گفته امانوئل مکرون، 

رئیس‌جمهور فرانسه، ۱۴ کشور اتحادیه اروپا به طور اصولی بر سر سازوکار جدید تقسیم‌ پناهجویان به توافق رسیده‌اند. نیمی از کشورهای اتحادیه اروپا با پیشنهاد فرانسه و آلمان برای سازوکار جدید تقسیم پناهجویان "توافقی اصولی" کرده‌اند.

مکرون اعلام می کند که توافق فوق الذکر در گفتگوهای میان بیست و هشت کشور اتحایه اروپا که در پاریس برگزار می شده بدست آمده است. پیش از اعلام این موضوع مکرون با چندین مقام بین المللی امور مهاجرین و پناهندگان دیدار نموده و گفتگو کرده.

 

هشت کشور "فعال"

مکرون اعلام می کند که این طرح اتومات و سریع راه خواهد  افتاد، در عین حال مکرون از اعلام جزئیات طرح مورد اشاره خودداری کرد. او می گوید از چهارده کشور، هشت کشور اعلام نموده اند که در این طرح بصورت فعال شرکت خواهند نمود در حالیکه کشورهایی مثل کرواسی، لیتوانی، فنلاند هم در این طرح اعلام شده مشارکتی فعال خواهند داشت.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و آنتونیو ویتورینو، رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام نموده اند که این طرح ها با جزئیات طراحی شده و این اقدام جمعی نهایتا نه نفع همه خواهد بود. در عین حال وزیرخارجه آلمان نیز اعلام می دارد که مجموعه ای از کشورها آماده کمک به این طرح می باشند.

مخالفت ایتالیا

ایتالیا اعلام نموده که همچنان در برابر این "سازوکار همبسته" مقاومت خواهد کرد. ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا که در نشست پاریس حضور نداشت در مورد پیامدهای این طرح که تصمیم آن در "فرانسه و برلین" گرفته شده است هشدار داد.

ایتالیا به همراه مالت طرفدار ایجاد نقاطی در اطراف کشورهایی که تعداد بسیار پناهجو صادر می کنند می باشند تا پناهجویان ابتدا در این مناطق جمع آوری شوند و ارواق هویت آنها بررسی گردد و پناهجویایی که از این فیلتر بتوانند عبور کنند جواز ورود به اروپا را بدست آورند.

منبع این مطلب از دویچه وله فارسی می باشد در این لینک با تغییرات جزئی که در آن داده شده است.

 

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید