تاریخ: 9 آبان 1397-  منبع: بی‎بی‎سی فارسی(باز نشر): دولت اتریش از یک سند جهانی مربوط به مهاجرت خارج شده و چند کشور اروپایی دیگر نیز گفته اند حاضر

به پیوستن به این پیمان نیستند.

روز سه‌شنبه، ۹ آبان (۳۱ اکتبر)، سباستین کورتس، صدراعظم اتریش و رئیس حزب راستگرای مردم، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت او تصمیم گرفته است تا از پیمان جهانی "مهاجرت امن، منضبط و منظم" خارج شود و افرود که "ما برخی نکات مندرج در این پیمان را بسیار قابل انتقاد تلقی می‌کنیم که از جمله اختلاط دو مساله مهاجرت با هدف برخورداری از امنیت و مهاجرت برای کار و اهداف اقتصادی است."

نخست‎ وزیر این کشور اعلام نموده که مهاجران غیرقانونی که با قایق و قاچاق خود را به یکی از کشورهای اروپایی می‎رسانند نباید اجازه پیدا کنند که در دیگر کشورهای اروپایی آزادانه به گشت و گذار مشغول شوند.

در جریان "بحران پناهجویان" سال ۲۰۱۵ که کشورهای اروپایی با موج ورود پناهجویان مواجه بودند، تعداد پناهجویانی که اتریش پذیرفت به حدود یک درصد جمعیت آن کشور رسید که بسیاری از آنان به خاطر جنگ و فقر از کشورهای خاورمیانه و آفریقا گریخته و عازم اروپا شده بودند. اکثر این مهاجران را جنگ‌زدگان سوری تشکیل می‌دادند اما پناهجویانی از ایران و افغانستان نیز در میان آنان بودند.

مهاجرین و موج ورود آنها و هزینه‎هایی که بر روی دوش دولت و مردم اتریش می‎گذارند عمده‎ترین بحث‎های انتخابات پارلمان اتریش بود و احزاب راستگرا توانستند بر روی این موج ضد مهاجرتی که ایجاد شده سوار شوند و تبلیغات گسترده‎ای راه بیاندازند. این احزاب با وزود گسترده مهاجران مخالفت کرده و تقاضا دارند بصورتی محدودتر به مهاجران پول و امکانات پرداخت گردد.

با این وضعیت دور از انتظار نبود که دولت اتریش از امضاء پیمان جهانی مهاجرت که در دسامبر 1997 در کشور مراکش برگزار می‎شد خودداری نماید. دولت اتریش اعلام نموده با توجه به اینکه از این پیمان خارج می‎شود، تعهدی هم نسبت به مفاد قرارداد که می‎گوید با مهاجرین می‎باید در کشورهای مختلف یکسان برخورد شود، نخواهد داشت. در این اثنا دولت‎های راستگرای مجارستان و لهستان هم اعلام نموده‎اند که این بیانیه را امضاء نخواهند کرد.

پیمان جهانی مهاجرت امن، منضبط و منظم یک توافقنامه چندجانبه جهانی بین دولت‌های امضاکننده است. مذاکرات منتهی به تدوین متن این سند به ابتکار و با نظارت و هدایت سازمان ملل به جریان افتاد و به انجام رسد. تمامی ١٩٣ کشور عضو سازمان ملل به استثنای آمریکا در ماه ژوئیه سال جاری پیش‌نویس این پیمان را تایید کردند. دولت آمریکا پیشاپیش گفته بود که به این پیمان ملحق نمی‌شود و حتی در مذاکرات مربوط به آن نیز شرکت نکرد.

پیمانی که صحبت بر سر آنست "پیمان جهانی مهاجرت امن"، هدف خود را بهبود شرایط مهاجرت در سطح بین‎المللی اعلام نموده بصورتی که برخوردها با مهاجرین در تمامی کشورهایی که این بیانیه را امضاء نمایند هماهنگ و یکسان باشد.

 

منبع این مطلب از وب‎سایت فارسی بی‎بی‎سی در این لینک می‎باشد با تغییرات جزئی که در آن داده شده است.

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید