تاریخ: 1391 منبع: وب سایت وای تی سی (باز نشر): کانادا - بسیاری از تحلیلگران، قوانین اسلحه در کانادا را در مقایسه با ایالت متحده سختگير تر مي دانند،

در حالی که دیگران بر اين باورند كه تغييرات قانوني اخير تضمين هاي امنيتي موجود را كاهش داده است. 
دولت فدرال قوانینی برای مالکیت اسلحه در نظر گرفته که هر استان و قلمروی این حق را دارد که آنرا اجرا نماید. در قوانین دولت فدرال داشتن اسلحه توسط افراد زیر هیجده سال ممنوع اعلام شده است.

سلاح ها را بر سه نوع تقسیم کرده اند، اسلحه های غیر محدود مانند تفنگ های شکاری، اسلحه های محدود مانند هفت تیر و اسلحه های لوله کوتاه و نوع سوم که سلاح های کاملا اتوماتیک می باشد که کلا ممنوع می باشد.

بنابر قانون پليس سوار كانادا(سلطنتي)، شخصي كه مایل به خريد يك اسلحه ممنوع شده مي باشد در ابتدا بايد یک گواهی ثبت از فدرال تهيه نمايد.  
 
قوانین جديد سلاح در کانادا بر اساس خشونت هاي سلاح اتفاق افتاده، تدوين و تهيه شده اند. در دسامبر سال 1989، یک دانشجوی ناراضی با يك تفنگ نيمه اتوماتيك وارد مدرسه مهندسی مونترال شد و چهارده دانش اموز را كشت و چندين تن ديگر را زخمي كرد.  
بدنبال این اتفاق قوانین سختگیرانه ای در سال 1995 تصویب شد هر چند بعضی از این قوانین در سال 2012 تعدیل گردید.

استراليا

حادثه اي كه مسئله کنترل اسلحه در استرالیا را مطرح ساخت، قتل عام پورت آرتور در آوریل سال 1996بود. در اين حادثه تيراندازي یک مرد جوان 35 نفر را كشت و 23 نفر ديگر را زخمي كرد.  
کمتر از یک ماه طول کشید تا دولت قوانین سخت گیرانه ای در رابطه با اسلحه و نگهداری از آن وضع کند.

بر اساس قوانين جديد،استفاده از سلاحهای گرم اتوماتیک و نیمه اتوماتیک (تفنگ)ممنوع بوده و در ارائه و صدور مجوز و قوانین مالکیت سختگيري بيشتري اعمال گرديد. متعاقبا و براساس يك برنامه موقت، قرار بر آن شد كه دولت وقت استراليا،650 هزار قبضه سلاح را يعني يك ششم تعداد سلاح هاي در اختيار مردم را جمع آوري كند.  
در این قوانین همچنین آمده که هر شهروندی حق دارید تنها یک نوع اسلحه انتخاب کند و دوره های خاصی نیز در رابطه با آن اسلحه باید از سر بگذارند.

پس حادثه دیگر تیراندازی در سال 2002 ملبورن، قوانین سلاح استراليا باز هم سختگيرانه تر شدند.    

بسیاری اعتقاد دارند که این تغییر قوانین برای کنترل اسلحه بسیار موثر بوده و نشانه آن کاهش مرگ و میر مردم در نتیجه شلیک با اسلحه می باشد. حتی بسیاری اعتقاد دارند که این تغییر قوانین موفق در استرالیا می تواند یک نمونه خوبی برای آمریکا باشد که از همان قوانین پیروی نماید تا میزان مشکلات حاصله از داشتن اسلحه در دست مردم کاهش یابد.

منبع این مطلب در این لینک از وب سایت وای جی سی می باشد با تغییرات جزئی که در آن داده شده است.

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید