تاریخ خبر: 1396- منبع خبر engadget و ترجمه محمد مافی ها: ممکن است این ابزار به افزایش امنیت شهروندان کمک نماید اما این تکنولوژی نگرانی های 

زیادی در خصوص حفظ حریم خصوصی افراد به وجود آورده و ممکن است آزادی های مدنی شهروندان در خطر باشد. ابتدا سعی گردید تا این موضوع توسط دولت فدرال مخفی بماند ولی هم اکنون مشخص شده بیش از نیمی از افراد بالای 18 سال در این پروژه عملا مشارکت داشته اند. 

حدود ۸۰ درصد این افراد - که در ۱۸ ایالت مختلف ساکن هستند - هیچ گونه سابقه کیفری ندارند، اما الگوریتم غیر دقیق FBI در ۱۵ درصد موارد چهره آنها را به اشتباه تشخیص می دهد. این اشتباهات در خصوص زنان سیاه پوست بیشتر از سایرین است.

اعتراضات خیابانی را فرض می کنیم که تک به تک معترضین توسط دولت فدرال شناسایی شده اند و خطر تعقیب قضایی معترضین وجود دارد. 

نسل جدید سامانه تشخیصی FBI کار خود را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرد و در ابتدا قرار بود تنها به ذخیره سازی و تحلیل پایگاه داده اثر انگشت این سازمان انتظامی بپردازد، اما به لطف حمایت های قانونی و بی سر و صدا، این سامانه وظیفه ای جدید را نیز بر عهده گرفت و آن عبارت بود از جمع آوری و شناسایی چهره میلیون ها نفر از شهروندان آمریکایی - شامل افراد عادی و مجرمین.

یکی از شهروندان مدنی در حضور مسئولین اعلام می دارد که هیچ قانونی قضایی روی این تکنولوژی کنترل ندارد و این مسئله می تواند مشکل عمده ای برای شهروندان ایجاد نماید.

FBI's facial recognition database is dangerously inaccurate

و خطر دیگر آنکه این تکنولوژی می تواند براحتی خطا داشته باشد و شهروندان بیگناه در مظان اتهام قرار بگیرند. بررسی های آماری نشان می دهد که زنان سیاه پوست بیشتر از دیگران در معرض چنین خطری قرار دارند. 

هم اکنون کمیته حقیقت یاب مغشول بررسی شکایات رسیده توسط شهروندان می باشد هر چند این کمیته سالیان قبل بررسی هایی کرده بود و نتیجه مثبتی از آن برای معترضین در پی نداشته و الگوریتم تشخیص چهره FBI همچنان به کار خود مشغول است.

منبع خبر و عکس های استفاده شده از سایت engadget می باشد  لینک و ترجمه محمد مافی ها در این لینک

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید