تاریخ: 27 خرداد ۱۳۹۸ -  منبع: وب سایت بی‎بی‎سی فارسی: پارلمان استان کِبِک در کانادا لایحه‌ای جنجالی را برای کاهش مهاجرت به این منطقه فرانسه‌زبان در شرق

کانادا تصویب کرده است.

قانون تازه که با هدف جذب بیشتر مهاجران با مهارت‌های کاری طراحی شده، جایگزین سیستم فعلی مهاجرتی کبک می‌شود که خانواده‌محور است.

به گزارش رسانه‌های کانادا با تصویب قانون تازه هزاران نفر که بر اساس روند قبلی درخواست مهاجرت کرده بودند و در انتظار پاسخ بودند، باید دوباره تقاضای جدید برای مهاجرت به کبک ارائه دهند.

بدنبال این تغییرات احزاب اپوزیسیون ادعا نموده‎اند چنین تغییراتی که موجب لغو تقاضای 18 هزار مهاجر شده و لازم به ارسال مجدد تقاضا خواهد بود، غیرانسانی و خارج از چهارچوب انسانی می باشد.

گفتنی است که متقاضیان به همراه خانواده هایشان مجموعا پنجاه هزار نفر را شامل می شوند که با قانون قبلی می توانستند به استان کبک کانادا مهاجرت نمایند.

لایحه جنجالی مهاجرت بعد از بحث و بررسی طولانی در پارلمان کانادا و در ساعت چهار صبح به وقت محلی تصویب شد.

مشابه طرح مهاجرتی ترامپ

دنبال کنندگان اخبار قانون جدید کبک برای جذب نیرو بلافاصله می توانند رد پای تاثیرات سیاست های ترامپ را در آن مشاهده نمایند. 

این قانون که توسط حزب دست راستی "ائتلاف برای آینده کبک" پیشنهاد شده بوده، با ادعای اینکه اگر به قدرت برسد توانایی کاهش تعداد مهاجرین به کبک به میزان بیست درصد را خواهد داشت در کبک به قدرت رسید.

این قوانین جدید به این استان کانادا اختیارات بیشتری می‎دهد تا به مهاجران به کبک اقامت دائم را اعطا نماید.

این قانون استان کبک را در زمینه سیاست‌های مهاجرتی در مقابل جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا قرار می‌دهد که از گسترش جامعه‌ای چند فرهنگی در این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه قانون تازه شبیه طرح پیشنهادی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای تغییر روند اعطای ویزا از سیستم خانواده‌محور به جذب بیشتر کارگران ماهر است.

نکته مثبت این تغییرات برای متقاضیان مهاجرت آن هست که بر طبق ادعای دولت کبک زمان رسیدگی به پرونده‎ها از سی و شش ماه به شش ماه کاهش پیدا خواهد نمود.

 

منبع این خبر سایت فارسی بی‎بی‎سی می‎باشد در این لینک 

 

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید