تاریخ: 1392- منبع: وب سایت خبرآنلاین (باز نشر): در اروپای شرقی بیشترین میزان مصرف مشروبات الکلی را شاهد هستیم، قیمت پایین مشروب و فرهنگ خاص

این منطقه، مردمان این کشورها را تبدیل به پرمصرفترین مصرف کننده های مشروب تبدیل کرده است. در اکثر کشورهای اروپایی قانون محدودیت سن فروش اعمال می شود این سن بین 16 تا 18 سال و حتی تا 21 سال متغیر است.در کشورهای اروپایی همچنین قوانین سختی برای رانندگی با مستی وضع شده است که حتی به رانندگی با نوشیدن مقداری الکل (متغیر با کشور) تنزل یافته و مجازات های سنگین مثل ممنوعیت مادام العمر از رانندگی را به همراه دارد.

 

در این کشورها برای کنترل میزان مصرف مشروبات الکلی سیاستهای فرهنگی مبنی بر حذف تبلیغ مشروبات الکلی و روایت زندگی تباه شده ستارگان موسیقی و سینما متمرکز است و مراکز بازپروری متولی بازگرداندن فرد معتاد به الکل به جامعه هستند. 

در بعضی کشورهای دیگر مالیات سنگین بر قیمت مشروب را شاهد هستیم و مشروباتی که درصد الکل بالایی دارند در فروشگاه های خاص و محدودی در دسترس می باشد. سیاست این کشورها بازگرداندن الگوی مصرف مشروبات الکلی به دوازده درصد و پایینتر می باشد. 

در این قسمت سیاست های عرضه مشروب در بعضی کشورها توضیح داده می شود:

سوئد: خرید برای افراد زیر هیجده سال ممنوع می باشد، بارها و نایت کلاب ها شرایط ورود برای افراد بالای هیجده و بیست و بعضا بیست و سه سال می باشد. در این نوع کشورها درصد مالیاتی که روی مشروب در نظر گرفته می شود بالا در نظر گرفته می شود که قیمت را برای مصرف کننده بسیار گران می کند. مشروباتی که درصد الکل آن بالای دوازده درصد می باشد، در محل های خاصی بفروش می رسد و فروشنده بعضا حق دارد میزان فروش به مشتری را خود انتخاب نماید حتی بعضی جاها به افراد زیر بیست و یک سال مشروب با درصد الکل بالا فروخته نمی شود.

انگلیس: در انگلیس مصرف الکل زیر 5 سال برای مصارف بسیار ضروری پزشکی ، زیر 15 سال در خانه و یا خانه دوستان با اجازه والدین خرید مشروبات الکلی زیر 18 سال ممنوع است اما مشروبات سبک با غذا در رستورانها یا خرید توسط بزرگسال برای زیر 18 سال و نوشیدن همراه او مجاز است. در برخی مراکز فروش ورود افراد زیر 21 سال ممنوع است . ضمن آنکه فروش شکلات لیکور دار هم به زیر 16 سال ممنوع است که البته چندان جدی گرفته نمی شود

روسیه: در رابطه با روسیه نباید مسئله مشروب را چندان آسان در نظر گرفت، در روسیه اصولا منعی برای فروش مشروب وجود ندارد و البته هر منطقه در رورسیه ممکن است قوانین خاص خود را برای فروش مشروب در نظر گرفته باشد.

ایتالیا: سن خرید مشروب پایین است و افرادی با شانزده سال سن حق خرید مشروب را دارند اما برای مست کننده ها در انظار عمومی ممکن است قوانین سختی در نظر گرفته شده باشد.

اسلوونی: در این کشور هم منع قانونی وجود ندارد اما بر اساس عرف فروش به افراد مست ممنوع است و ساعت کار بارها و فروشگاهها تعیین شده است.

آلمان: مصرف مشروب برای افراد زیر شانزده سال منع قانونی ندارد اما برای خرید و تهیه مشروبات سبک حداقل سن خریدار باید شانزده باشد و البته برای مشروبات سنگین باید حداقل هیجده سال خریدار سن داشته باشد. 

 

منبع این مطلب از وب سایت خبرآنلاین در این لینک می باشد با تغییرات جزئی که در آن داده شده است.

 

 

 

 

درباره ما

شرکت رامون با اسم تجاری Do Ramoon Ltd شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال کانادا به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای ارائه خدمات بین المللی از جمله اخذ پذیرش از انواع مدارس، کالج ها، دانشگاه های معتبر سراسر دنیا مخصوصا کانادا، مشاوره برای مهاجرت به کانادا، اروپا، ترکیه، اخذ ویزاهای موقت (توریستی، تحصیلی و غیره) و بورسیه های تحصیلی فعالیت دارد. 

ادمین تلگرام رامون         RamoonSupport@

 

                     

Please let us know your name.

Please let us know your email address.

Please write a subject for your message.

Please let us know your message.


Refresh Invalid Input

عدد نمایش داده شده را وارد کنید